Ολοκληρώθηκαν με θρίαμβο του Netflix, αναφορά στον Μίκη Θεοδωράκη αλλά και αντιπολεμικά μηνύματα για την εισβολή στην Ουκρανία τα φετινά βραβεία Bafta, ο προάγγελος των βραβείων Όσκαρ.

Ως προς τα βραβεία το φαβορί, «The Power of the Dog» του Netflix, που είναι υποψήφιο για 8 Όσκαρ, απέσπασε τις σημαντικότερες διακρίσεις της διοργάνωσης, αυτές για την Καλύτερη Ταινία και την Καλύτερη Σκηνοθεσία. Ωστόσο, ο πρωταγωνιστής του γουέστερν, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, έχασε το βραβείο του Α’ Ανδρικού Ρόλου από τον Γουίλ Σμιθ που ξεχώρισε για την ερμηνεία του στο «Κing Richard».

Στην αντίστοιχη γυναικεία κατηγορία, επικράτησε η Τζοάνα Σκάνλον, πρωταγωνίστρια του «After Love», αφήνοντας πίσω της την Lady Gaga του «House of Gucci», η οποία όμως μονοπώλησε το ενδιαφέρον των φωτογράφων με την εντυπωσιακή μαύρη τουαλέτα της.

Το «Dune» των 11 υποψηφιοτήτων για τα φετινά Bafta απέσπασε πέντε μεν όχι τα βασικά δε βραβεία στις κατηγορίες των Σκηνικών, των Εφέ, της Φωτογραφίας, της Μουσικής και τους Ήχου.

Ο Τζέιμς Μποντ, η αναφορά στον Θεοδωράκη και το αντιπολεμικό μήνυμα
Ένα ακόμα θέμα που μονοπώλησε το ενδιαφέρον των βραβείων ήταν η επέτειος των 60 χρόνων από τη δημιουργία του Τζέιμς Μποντ. Η Σίρλεϊ Μπάσεϊ υπενθύμισε πως ο Τζέιμς Μποντ αποτελεί κλασική αξία ερμηνεύοντας, στην έναρξη της βραδιάς, το τραγούδι – σήμα κατατεθέν του «Diamonds are Forever».

Αναφορά στον πράκτορα 007 έκανε και η παρουσιάστρια, Ρέμπελ Ουίλσον, με το ερώτημα «ποιος θα είναι ο νέος Τζέιμς Μποντ;», με τον σκηνοθέτη να συμμετέχει ζουμάροντας στα πρόσωπα των Ρίτσαρντ Μάντεν και Ντάνιελ Καλούγια.

Η Ουίλσον δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην ρωσική εισβολή στην Ουκρανία σημειώνοντας πως «οι σκέψεις μας αυτή τη στιγμή είναι και στους ανθρώπους που βασανίζονται από την εισβολή στην Ουκρανία» ενώ ύψωσε το μεσαίο της δάχτυλο προς τον Ρώσο πρόεδρο, Βλαντιμίρ Πούτιν, όπως έσπευσε να ξεκαθαρίσει.

Τέλος, εκτενής αναφορά έγινε όπως κάθε χρόνο στους καλλιτέχνες που έφυγαν από τη ζωή τη φετινή χρονιά, όπου και αναφέρθηκε το όνομα του σπουδαίου Μίκη Θεοδωράκη.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

Καλύτερη Ταινία: «Η Εξουσία του Σκύλου» («The Power of the Dog»)
Καλύτερη Σκηνοθεσία: Τζέιν Κάμπιον («Η Εξουσία του Σκύλου»)
Καλύτερο Καστ (σύνολο): «West Side Story»
Καλύτερη Φωτογραφία: «Dune»
Καλύτερο Μονταζ: «No Time To Die» – Τομ Κρος, Έλιοτ Γκράχαμ
Καλύτερο Ντεμπούτο Βρετανού Σεναριογράφου, Σκηνοθέτη, Παραγωγού: «The Harder They Fall», Τζέιμς Σάμιουελ (σενάριο, σκηνοθεσία), Μπόαζ Γιακίν (σενάριο)
Καλύτερη Ταινία Βρετανικής Παραγωγής: «Belfast»
Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία: «Drive My Car» – Ριγιουσούκε Χαμαγκούτσι, Τερουχίσα Γιαμαμότο
Καλύτερη Ταινία Κινουμένων Σχεδίων: «Encanto»
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ: Summer of Soul (…Or, When the Revolution Could Not Be Televised)
Πρωτότυπο Σενάριο: «Licorice Pizza» – Πολ Τόμας Άντερσον
Διασκευασμένο Σενάριο: «CODA» – Σίαν Χέντερ
Α’ Γυναικείος Ρόλος: Τζοάνα Σκανλαν – «After Love»
Β’ Γυναικείος Ρόλος: Αριάνα Ντεμπόουζ – «West Side Story»
Α’ Ανδρικός Ρόλος: Γουίλ Σμιθ – «King Richard»
B’ Ανδρικός Ρόλος: Τρόι Κότσουρ – «CODA»
Μουσική: «Dune» – Χανζ Ζίμμερ
Ήχος: «Dune»
Καλλιτεχνική διεύθυνση: «Dune»
Σκηνικά: «Dune»
Κοστούμια: «Cruella» – Τζένι Μπίβαν
Μακιγιάζ, Κομμώσεις: «The Eyes of Tammy Faye»
Εφέ: «Dune»
Βρετανική Ταινία Μικρού Μήκους: «The Black Cop» – Τσέρις Οτέκα
Βρετανική Ταινία Κινουμένων Σχεδίων Μικρού Μήκους: «Do Not Feed the Pigeons»
Ανερχόμενος Ηθοποιός: Λασάνα Λίντς

Πηγή: athensvoice.gr