Σε συνέντευξή του στο Vanity Fair, με αφορμή τα 20 χρόνια που κλείνει φέτος ο «Τιτανικός», ο Τζέιμς Κάμερον απάντησε στην ερώτηση που επανέρχεται διαρκώς όταν κάποιος αναφέρεται στην ταινία των 11 Οσκαρ που, εν έτει 1997, όταν βγήκε στις αίθουσες ήταν η πιο ακριβή που είχε γυριστεί ποτέ στην ιστορία του σινεμά:

Γιατί η Ρόουζ δεν έκανε χώρο στον Τζακ στην πόρτα που χρησιμοποίησε
ως σχεδία για να μην πνιγεί;

Ο Τζέιμς Κάμερον είναι σαφής:

«Η απάντηση είναι πολύ απλή. Γιατί στη σελίδα 147 του σεναρίου λέει ότι ο Τζακ πεθαίνει. Πολύ απλά… Προφανώς ήταν μια καλλιτεχνική επιλογή, ότι η πόρτα που βρέθηκε ως σχεδία ήταν αρκετή για να κρατήσει αυτήν αλλά όχι αρκετά μεγάλη για να κρατήσει και τους δύο… Νομίζω ότι είναι κάπως ανόητο ότι συζητάμε το ίδιο πράγμα είκοσι χρόνια μετά. Αλλά αυτό δείχνει ότι η ταινία ήταν αποτελεσματική στο να κάνει τον Τζακ τόσο οικείο στο κοινό ώστε να πονάνε όταν τον βλέπουν να πεθαίνει. Αν είχε ζήσει, το τέλος της ταινίας δεν θα είχε νόημα… Η ταινία μιλάει για το θάνατο και το χωρισμό. Επρεπε να πεθάνει. Οπότε είτε με αυτόν τον τρόπο, είτε αν έπεφτε ένα μέρος της καμινάδας πάνω του, θα πέθαινε. Αυτό λέγεται τέχνη. Μερικά πράγματα συμβαίνουν για καλλιτεχνικούς λόγους και όχι επειδή το επιτάσσει η Φυσική.»