Σε 225 σημεία πρόκειται να εγκατασταθούν Σταθμοί Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων στο Δήμο Θεσσαλονίκης. Τα εν λόγω σημεία αντιστοιχούν σε 444 θέσεις φόρτισης κι οι εργασίες εγκατάστασής τους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 3 χρόνια. Αυτό προέκυψε από την ολοκλήρωση της Μελέτης του ΣΦΗΟ για την πόλη της Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώθηκε με την υποστήριξη της «Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ» -μέλος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες».

Και είναι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο πρώτος Δήμος στον ελληνικό χώρο, που ξεκίνησε και ολοκλήρωσε την εκπόνηση του Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) για την περιοχή της αρμοδιότητάς του. Αντικείμενο ενός τέτοιου σχεδίου είναι η χωροθέτηση σταθμών φόρτισης και η οργάνωση αντίστοιχων υποδομών ηλεκτροκίνησης, με στόχο την αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και τη μέριμνα για τις απαιτήσεις των ήδη υφισταμένων. Άλλωστε, τα οφέλη από την προώθηση ενός τέτοιου σχεδίου ποικίλουν από το φάσμα του περιβάλλοντος μέχρι αυτό της κοινωνίας και της οικονομίας.

Στην περίπτωση του Δήμου Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη της εταιρείας «Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ» -μέλος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες», το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων αποτέλεσε μια προσπάθεια να προκύψουν εκείνες οι περιοχές της πόλεις, που παρουσιάζουν δυνητικά αυξημένο ενδιαφέρον για την εγκατάσταση φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, λαμβάνοντας υπόψη τα κοινωνικά και τα λειτουργικά τους χαρακτηριστικά (πυκνότητα πληθυσμού, εγγύτητα σημείων ενδιαφέροντος κ.α). Ακόμα, επιχειρήθηκε με τρόπο επιστημονικά τεκμηριωμένο, να διερευνηθούν εντός των συγκεκριμένων περιοχών τα σημεία εκείνα του κοινόχρηστου χώρου, τα οποία πληρούν τις απαραίτητες κυκλοφοριακές και χωροταξικές προϋποθέσεις εγκατάστασης για τους φορτιστές.

Ο πολιτικός μηχανικός – συγκοινωνιολόγος, σύμβουλος διαχείρισης του έργου για τη
«Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ», Ραφαήλ Κατκαδίγκας διευκρίνισε σχετικά: «Η μέθοδος που εφαρμόστηκε, απαίτησε την πραγματοποίηση χωρικών και στατιστικών αναλύσεων κοινωνικο-οικονομικών δεδομένων, καθώς και πρωτογενών δεδομένων κυκλοφορίας, στάθμευσης και χωροταξίας, προκειμένου να βρεθεί μια ορθολογική λύση τοποθέτησης των συγκεκριμένων υποδομών, που να ανταποκρίνονται με βέλτιστο τρόπο στις πραγματικές ανάγκες της πόλης και να εναρμονίζονται με τη λειτουργία της συνολικά». Ο ίδιος πρόσθεσε: «Είναι, επίσης, σημαντικό να σημειωθεί ότι δε διερευνάται μόνο η εγκατάσταση φορτιστών για Ι.Χ., αλλά και για οχήματα τροφοδοσίας, ταξί και αστικών συγκοινωνιών και οχημάτων μικρο-κινητικότητας, τα οποία συνολικά συνθέτουν το σύστημα αστικής κινητικότητας της πόλης. Με αυτόν τον τρόπο, το Σχέδιο Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) με τη συμβολή της εταιρείας “Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης ΑΕ” επιχειρεί να αποτελέσει μια συνιστώσα της ευρύτερης πολιτικής των Δήμων για την προώθηση της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, η οποία θα καταστήσει τις πόλεις προσβάσιμες και φιλικές προς όλους».

Ως αποτέλεσμα των αναλύσεων που πραγματοποιήθηκαν και των συμμετοχικών διαδικασιών, προέκυψε ένα σύνολο 225 σημείων, στα οποία πρόκειται να εγκατασταθούν σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, που ισοδυναμούν με 444 θέσεις φόρτισης. Πιο αναλυτικά οι εν λόγω 444 θέσεις φόρτισης αφορούν σε:

  • 330 θέσεις για την κάλυψη των αναγκών φόρτισης Ι.Χ.
  • 56 θέσεις στους σταθμούς των ΤΑΞΙ για τις ανάγκες των επαγγελματιών
  • 44 θέσεις για τις ανάγκες φόρτισης οχημάτων φορτοεκφορτώσεων
  • 12 θέσεις για οχήματα ΑμεΑ
  • 2 θέσεις για τουριστικά λεωφορεία

Τα σημεία φόρτισης που προτείνονται στο ΣΦΗΟ του Δήμου Θεσσαλονίκης φαίνονται στον παρακάτω χάρτη:

stathmoi-fortisis-hlektrikon-oximaton-dimos-thessalonikis.jpg

Αξίζει να σημειωθεί πως μεταξύ των προτεινόμενων θέσεων εντοπίζονται και αρκετά στις περιοχές σημαντικών σημείων ενδιαφέροντος της πόλης, όπως το Δημαρχιακό Μέγαρο, η Νέα Παραλία, το Μέγαρο Μουσικής, το Ποσειδώνιο κολυμβητήριο, τα Πανεπιστήμια, οι μελλοντικές στάσεις του Μετρό αλλά και κατά μήκος σημαντικών οδικών αξόνων με νόμιμη προσφορά στάθμευσης όπως η Βας. Όλγας, η Βας. Γεωργίου, η Γ’ Σεπτεμβρίου, η Βενιζέλου, η Εθνικής Αμύνης, η Μητροπόλεως, η Αγ. Δημητρίου, η Αγγελάκη και αλλού. Η εγκατάσταση, των σταθμών φόρτισης, σύμφωνα και με τον προγραμματισμό σε εθνικό επίπεδο, αναμένεται να υλοποιηθεί εντός της επόμενης τριετίας.