Να προσελκύσει επισκέπτες – τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέσω στοχευμένων τουριστικών και πολιτιστικών δράσεων επιδιώκει για το 2022 ο δήμος Θεσσαλονίκης, μετά από δύο δύσκολες τουριστικά χρονιές λόγω της πανδημίας. Στόχος της Διεύθυνσης Πολιτισμού – Τουρισμού και του προγράμματος που έχει σχεδιάσει για τη χρονιά είναι να συνδεθεί η πολιτιστική δημιουργία με τις τουριστικές δράσεις.

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, «η διασύνδεση του πολιτισμού με τον τουρισμό θα υλοποιηθεί μέσω ενός σχεδίου δράσεων τόσο στην πόλη όσο και στο εξωτερικό». Τα πολιτιστικά προϊόντα της πόλης θα παρουσιάζονται σε όλες τις τουριστικές δράσεις και επιπλέον κάθε συμμετοχή της πόλης σε διεθνείς εκθέσεις και παρουσιάσεις στο εξωτερικό θα συνοδεύεται από σύγχρονες καλλιτεχνικές δημιουργίες και δημιουργούς.

«Μετά από δύο δύσκολες χρονιές επαναπροσδιορίζουμε τους στόχους μας με συνέπεια και υπευθυνότητα για τον πολιτισμό και τον τουρισμό.Έχοντας στη φαρέτρα μας όπλα όπως οι παγκόσμιες διακρίσεις της πόλης και οι επιτυχημένες περσινές διοργανώσεις, διαφαίνονται καλοί οιωνοί που μας κάνουν να αισιοδοξούμε για το 2022», σημειώνει στη Voria.gr η αντιδήμαρχος Μαρία Καραγιάννη.

Όπως αναφέρει, μιλώντας για τις εκδηλώσεις – δράσεις της Διεύθυνσης Πολιτισμού – Τουρισμού για το έτος 2022, οι οποίες αναμένεται να εγκριθούν την ερχόμενη Δευτέρα στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, «οι τέχνες είναι αυτές που μας δείχνουν κοινά μονοπάτια».

«Σκοπός μας είναι η προσέλκυση τουριστών στην πόλη όσο νωρίτερα γίνεται, η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης από τους επισκέπτες και ο τουρισμός όλον το χρόνο. Σχεδιάσαμε ένα ευρύ φάσμα πολιτιστικών επιλογών που αναδεικνύουν τον τεράστιο δημιουργικό πλούτο της πόλης και ταυτόχρονα ενισχύουν το τουριστικό της προϊόν», υπογραμμίζει η κ. Καραγιάννη.
Σύμφωνα με την ίδια, αποτελεί στοίχημα για τη δημοτική αρχή η διασύνδεση τουρισμού πολιτισμού. «Είναι μια πρόκληση που θα δώσει προστιθέμενη αξία στα πλεονεκτήματα της πόλης. Στόχος μας είναι να προβάλλουμε το νέο πρόσωπο της πόλης, τη Θεσσαλονίκη του αύριο, της δημιουργίας και της εξωστρέφειας», τονίζει.

«Ο πολιτισμός μάς ενώνει»

Με το σύνθημα «ο πολιτισμός μας ενώνει», η Διεύθυνση Πολιτισμού και Τουρισμού έχει σχεδιάσει για το 2022 μια σειρά πολιτιστικών και τουριστικών δράσεων λαμβάνοντας υπόψη την πολιτιστική κληρονομία της πόλης, την πολυμορφία και τον πλούτο της σύγχρονης δημιουργίας που διαθέτει καθώς και τις σύγχρονες τάσεις της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας.

Καλλιτεχνική Ταινία – Ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ανδρέας Βουτσινάς»

Η Διεύθυνση Πολιτισμού ξεκινά ένα νέο εγχείρημα καταγραφής σημαντικών καλλιτεχνών που έχουν αφήσει ισχυρό αποτύπωμα με το έργο τους την πολιτιστική ζωή της πόλης. Στο πλαίσιο αυτό συμμετέχει στη δημιουργία της καλλιτεχνικής ταινίας – ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ανδρέας Βουτσινάς», όπου θα καταγραφεί η ζωή και η πορεία του διεθνούς Έλληνα σκηνοθέτη του θεάτρου.

Παράλληλα, ο δήμος θα συμμετάσχει στον Πανελλήνιο διαγωνισμό συγγραφής πρότυπου μονολόγου επί σκηνής ενώ για άλλη μια χρονιά θα πραγματοποιηθεί η «Ανοιχτή Θεατρική Σκηνή». Ο θεσμός των Δημητρίων, το 3ο Φεστιβάλ Καλοκαιριού, οι «Μαγεμένες Γιορτές – Χριστούγεννα στην πόλη» καθώς και Φεστιβάλ σε συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς συμπεριλαμβάνονται στο πρόγραμμα δράσεων.

Η διάκριση στη γαστρονομια και η προσέλκυση διεθνών παραγωγών

Προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών, διοργάνωση μεγάλων πολιτιστικών γεγονότων για τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της πόλης, στοχευμένες ενέργειες προβολής και θεματικές προσεγγίσεις αποτελούν το μείγμα της στρατηγικής που θα ακολουθηθεί για το 2022.

Από τη Διεύθυνση Τουρισμού – Πολιτισμού εκτιμάται ότι ανοίγεται μια νέα σελίδα για τη Θεσσαλονίκη που στο νέο της αφήγημα κυριαρχεί η διάκριση της πόλης ως μέλος του δικτύου των δημιουργικών πόλεων της UNESCO στη γαστρονομία. Το Τμήμα Τουρισμού θα συμμετάσχει σε θεματικές εκθέσεις εναλλακτικού τουρισμού με σκοπό την προώθηση της Θεσσαλονίκης ως πολυθεματικού προορισμού και θα εστιάσει στις ειδικότερες μορφές τουρισμού.

Οι στόχοι του προγράμματος δράσεων του Τμήματος Τουρισμού για το 2022 είναι:

1. Προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους μέσω στοχευμένων τουριστικών και πολιτιστικών δράσεων και αύξηση των διανυκτερεύσεων.

2. Aξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων για την προβολή της πόλης και την προώθηση του τουρισμού με δημιουργία διαδικτυακών υπηρεσιών και ψηφιακών εφαρμογών περιήγησης σε ιστορικά μνημεία και σημεία ειδικού ενδιαφέροντος σε συνδυασμό με την παραγωγή προωθητικών video και ψηφιακών χαρτών της πόλης.

3. Διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων για την ανάδειξη της γαστρονομίας της πόλης σε αγορές στόχους της Ελλάδας και του εξωτερικού στο πλαίσιο της ένταξης της πόλης στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO – γαστρονομία.

4. Προώθηση της Θεσσαλονίκης ως πολυθεματικού και πολυεπίπεδου προορισμού, εστιάζοντας στις ειδικές μορφές τουρισμού και συγκεκριμένα στη γαστρονομία, στον τομέα των M.I.C.E. (Meetings, Incentives, Conferences, Exibhitions), στον slow tourism, στον τουρισμό 3ης ηλικίας (silver tourism) κ.α. με την παράλληλη διοργάνωση μεγάλων εκδηλώσεων (flagship events).

5. ∆ικτύωση (networking) της πόλης με συμμετοχή σε ∆ιεθνείς Τουριστικές Εκθέσεις και ∆ίκτυα, σε workshops, συνέδρια και συναντήσεις διεθνών οργανισμών και με διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης και επιχειρηματικών συναντήσεων B2B (Business-to-Business).

6. Υιοθέτηση δράσεων, διοργάνωση ημερίδων και συνεδρίων με εκπαιδευτικό και ενημερωτικό χαρακτήρα για τους δημότες αλλά και για ομάδες κοινού ειδικού θεματικού ενδιαφέροντος.

7. Προσέλκυση διεθνών οπτικοακουστικών παραγωγών μέσω του Film Office και συνεργασία με τον ΕΚΟΜΕ.

8. Ενεργοποίηση του συμβουλευτικού ρόλου του Thessaloniki Food Council μεσω του ευρωπαϊκού προγράμματος Food Trail με σκοπό την αφύπνιση των εταίρων και την εκπαίδευση των εμπλεκομένων για την άσκηση της σωστής Διατροφικής Πολιτικής.

9. Συμμετοχή στελεχών της Διεύθυνσης Πολιτισμού – Τουρισμού σε διεθνείς διοργανώσεις και συνέδρια για εκπαίδευση, επιμόρφωση και υιοθέτηση καλών πρακτικών.

10. Δημιουργία τουριστικών εντύπων (θεματικοί τουριστικοί χάρτες και οδηγοί) και ενίσχυση της τουριστικής ταυτότητας της πόλης με τη δημιουργία νέου αφηγήματος (storytelling) καθώς και το σχεδιασμό λογοτύπων και slogan που αποτελούν απαραίτητα επικοινωνιακά εργαλεία τόσο για την ανάδειξη των στοιχείων εκείνων της πόλης που αποτελούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα όπως η γαστρονομία στο πλαίσιο της ένταξης της πόλης στο δίκτυο δημιουργικών πόλεων της UNESCO, η πολιτιστική δραστηριότητα της πόλης κ.α.

11. Λειτουργία σημείων τουριστικής πληροφόρησης στο κέντρο της πόλης.

Πηγή: voria.gr