Τα νέα λεωφορεία και ο ρόλος των ΚΤΕΛ είναι από τα ζητήματα που απασχολούν έντονα αυτές τις μέρες τον κόσμο της Θεσσαλονίκης. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε ρεπορτάζ του ο Σωτήρης Κυριακίδης, στο ΑΠΕ, οι περιοεχές που θα εξυπηρετηθούν είναι συγκεκριμένες.

Την ολοκλήρωση του ελέγχου, από το Ελεγκτικό Συνέδριο, της σύμβασης για την ενδεχόμενη ανάληψη μεταφορικού έργου από τον ΟΑΣΘ, συγκεκριμένα 25 γραμμών στην περιαστική περιοχή της Θεσσαλονίκης, αναμένει η διοίκηση των ΚΤΕΛ, προκειμένου να προχωρήσει στην αγορά 120 λεωφορείων και στην πρόσληψη 290 οδηγών, που θα εξυπηρετήσουν τις νέες μεταφορικές ανάγκες, όπως επισήμανε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσόλης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”.

“Οι γραμμές είναι συγκεκριμένες, είναι 25, στη συντριπτική πλειονότητά τους, εκτός του αμιγούς πολεοδομικού συγκροτήματος και αφορούν όλη την περιαστική περιοχή της Θεσσαλονίκης. Το μητροπολιτικό κέντρο μένει ανέπαφο. Εκτός από τη γραμμή Περαία, Αγία Τριάδα, Αγγελοχώρι και Μηχανιώνα, η οποία εξυπηρετείται από αρθρωτά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, όλη η άλλη περιοχή περνά στα ΚΤΕΛ. Η τιμή του εισιτηρίου θα είναι ένα ευρώ, παραμένει δηλαδή το ίδιο και ο αριθμός των δρομολογίων παραμένει ο ίδιος, βελτιώνεται όμως η παροχή της υπηρεσίας“, υποστήριξε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, που απάντησε και στο ερώτημα της ύπαρξης ή όχι εμπειρίας σε παρόμοιου τύπου έργα, για την εταιρεία.

“Αντί να κυκλοφορούν τα κάκιστης κατάστασης 20 ετών οχήματα του ΟΑΣΘ, βελτιώνουμε τα λεωφορεία, τίποτα άλλο. Το δε ΚΤΕΛ είναι υποχρεωμένο να εκτελέσει το 100% των δρομολογίων. Για του λόγου το αληθές, για το έργο που εκτελούμε, στους πέντε μήνες είχαμε ένα δρομολόγιο πέναλτι στα 12.000 που είχαμε αυτό το διάστημα”, ανάφερε, και εξήγησε πως η επίβλεψη της λειτουργίας των συγκεκριμένων αστικών συγκοινωνιών γίνεται από τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), αλλά και με χρήση τηλεματικής. “Ό,τι μπορεί να προβλεφθεί περισσότερο θα υπάρχει, ήδη τα 25 λεωφορεία που έχουμε βγάλει στις γραμμές είναι υπερσύγχρονα και αυτά που θα πάρουμε θα είναι κατά δύο έτη πιο νέα άρα με ανετότατα καθίσματα, κλιματιζόμενα, με Wi- Fi που θα λειτουργεί μέσα στα οχήματα”, σημειώνει ερωτηθείς για τις προδιαγραφές των αστικού τύπου λεωφορείων που έχει στοχεύσει να αγοράσει το ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ο κ.Τσόλης.

Από τις αρχές του 2020 ενδέχεται να ξεκινήσουν τα δρομολόγια

Όσον αφορά το σε ποιο βαθμό και με ποιον τρόπο θα στελεχωθεί η δομή που θα προστεθεί στις υπάρχουσες της συγκεκριμένης Α.Ε, σημειώνει ότι “θα απαιτηθεί ένας πάρα πολύ μεγάλος αριθμός οδηγών, θα προσλάβουμε περί τους 320 με 330 εργαζόμενους, εκ των οποίων 290 θα είναι οδηγοί, μια στρατιά ολόκληρη. Ήδη έχουμε προσλάβει 74 για το έργο που εκτελούμε. Όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να μεταβεί στην οδό Λαγκαδά 16, στα γραφεία του ΚΤΕΛ. Εκεί υποβάλει αίτηση με όλα τα στοιχεία που έχει. Για την περίπτωση των οδηγών απαραίτητο είναι δίπλωμα Δ’ Τάξης, ενώ γίνεται και επιλογή. Χαρακτηριστικό είναι πως για το τελευταίο έργο που πήραμε είχαμε 150 αιτήσεις και πήραμε 74 οδηγούς”, εξήγησε ο κ.Τσόλης, που δήλωσε αισιόδοξος για μια κοντινή χρονολογικά έναρξη των δρομολογίων. “Εφόσον έρθει στο τέλος Νοεμβρίου η έγκριση από το ελεγκτικό συνέδριο θεωρώ πως τμηματικά, από τις αρχές του έτους, θα έχει αρχίσει να λειτουργεί το έργο”, σημείωσε.

Πηγή: Σωτήρης Κυριακίδης,  ΑΠΕ