Λίγο πολύ όλοι γνωρίζουμε ότι οι φωτογραφίες των μοντέλων που βλέπουμε στα περιοδικά και στις μεγάλες διαφημίσεις έχουν υποστεί ψηφιακή επεξεργασία και το photoshop έχει κάνει αρκετή δουλειά πάνω στο σώμα τους για να προωθήσει συγκεκριμένα πρότυπα εμφάνισης.

Στη Γαλλία αυτή η πρακτική αλλάζει από εδώ και στο εξής.

Σε μια προσπάθεια να εξαλείψει παραπλανητικές διαφημίσεις και να συμβάλλει στον αγώνα ενάντια στις διατροφικές διαταραχές, η Γαλλική κυβέρνηση επιβάλλει στους διαφημιστές και εκδότες να τοποθετούν μια εμφανή ειδοποίηση (όπως αυτή στα πακέτα τσιγάρων) που θα δηλώνει ότι η συγκεκριμένη φωτογραφία έιναι αποτέλεσμα ψηφιακής επεξεργασίας, στις περιπτώσεις που τα σώματα των μοντέλων έχουν πειραχτεί από τα χέρια κάποιου γραφίστα.

Τα πρόστιμα είναι τσουχτερά

Μάλιστα, τσουχτερά πρόστιμα περιμένουν όσους δε συμμορφωθούν με το νέο κανονισμό, να συμπεριλάβουν δηλαδή την προειδοποιητική ένδειξη «photographie retouchée» στις εν λόγω εικόνες. Τα πρόστιμα θα είναι από €37,500 μέχρι και 30% της αξίας της διαφήμισης σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC.

Κίνδυνος για τη δημόσια υγεία

Θέση της κυβέρνησης είναι ότι με τις ρετουσαρισμένες εικόνες διακυβέβεται η δημόσια υγεία καθώς προωθούνται ως ιδανικά, μη ρεαλιστικά, μη υγιή πολύ αδύνατα πρότυπα σώματος.

«Η έκθεση των νέων ανθρώπων σε κανονιστικες, μη ρεαλιστικές εικόνες σωμάτων οδηγεί στην αυτο-υποτίμηση και στη χαμηλή αυτοεκτίμηση, κάτι που μπορεί να επιδρά σε συμπεριφορές βλαπτικές για την υγεία» εξηγεί η Γαλλίφα Υπουργός Υγείας Marisol Touraine.

Νωρίτερα το Σεπτέμβριο, ανακοινώθηκε ότι Γαλλικοί κολωσσοί λιανικής πώλησης, όπως οι LVMH και Kering, που έχουν μάρκες όπως Dior, Louis Vuitton και Gucci – απαγορεύουν την πρόσληψη size zero μοντέλων.

Από το νέο νομοσχέδιο εξαιρούνται οι παρεμβάσεις στα μαλλιά ή στην επιδερμίδα και αφορά μόνο στο σώμα.