Οι διαδικτυακές παραγωγές με Ιnfluencers που… σκάνε από το πολύ φαγητό, ενώπιον πολυπληθούς κοινού, γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς σε πλατφόρμες όπως το TikTok, το YouTube, το Twitch και το Κορεάτικο AfreecaTV. Πλέον σε πολλές περιπτώσεις τα mukbangs περιλαμβάνουν και στάδια προετοιμασίας του γεύματος.

Το παράξενο αυτό trend ξεκίνησε από τη Νότια Κορέα στα μέσα της δεκαετίας του 2000, εξ ου και η ονομασία που προέρχεται από τις κορεάτικες λέξεις για το «φαγητό» και τη «μετάδοση». Τα τελευταία χρόνια, η «τρέλα» του mukbang έχει κατακτήσει και τη Δύση, με τους πιο διάσημους YouTubers να τη δοκιμάζουν συγκεντρώνοντας εκατομμύρια views, και πολλούς χρήστες να είναι διατεθειμένοι ακόμα και να πληρώσουν σημαντικά ποσά, για να παρακολουθήσουν άλλα άτομα να τρώνε σε εξειδικευμένες πλατφόρμες. Μάλιστα η πανδημία εκτόξευσε περισσότερο την δημοφιλία των mukbang βίντεο.

Κορυφαίες εταιρείας τροφίμων παγκοσμίως εξετάζουν την ανερχόμενη δυναμική του φαινομένου των Mukbang Influencer. Ήδη υπάρχει προώθηση προϊόντων και εταιριών μέσω Mukbang παραγωγών, συνδυάζοντας την εικόνα και το σήμα των προϊόντων, την γλώσσα του σώματος, την ομιλία και τα γραπτά κείμενα κάτω από τα βίντεό τους.

Παραδείγματα έχουμε ήδη από την McDonalds, τα Burger Κing, την DOMINOS, κά. Το βασικό σημείο σκεπτικισμού πολλών εταιρειών για την χρήση Mukbang Influencers στο marketing plan τους, είναι η σύνδεσή της τάσεις και των προσώπων με την… ακραία διατροφή μια και οι περισσότεροι Mukbangers της πρώτης γενιάς έχουν γράψει πολλές ώρες στο διαδίκτυο με κακή και … υπερβολική διατροφή.

Πηγή: cibum.gr