Ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για το αεροδρόμιο Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη βαίνει προς το τέλος του, καθώς αυτές τις μέρες πραγματοποιείται η προσωρινή παραλαβή του διαδρόμου 10-28, ο οποίος κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο.

Όπως αναφέρει το newmoney.gr, «Το έργο, το οποίο πέρασε από σαράντα κύματα και χρειάστηκε περισσότερα από 13 χρόνια για να ολοκληρωθεί, απορροφώντας συνολικά κονδύλια που υπολογίζονται σε άνω των 300 εκατ. ευρώ, παραδίδεται από το δημόσιο στην Fraport, ωστόσο εκτιμάται ότι η χρήση του, δεν θα γίνει πριν τα τέλη του έτους».

Ο λόγος της καθυστέρησης είναι ότι θα πρέπει να προηγηθούν μία σειρά από έλεγχοι από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και την εταιρεία διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων όλων των ηλεκτρονικών και ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων (διαδικασίες προσέγγισης αεροσκαφών, καθοδήγησης κ.α), προκειμένου να τηρηθούν όλοι οι κανόνες ασφαλείας του νέου έργου και τα συστήματα αυτά να μπορέσουν να «κουμπώσουν» στη συνέχεια με τα συστήματα που θα υλοποιήσει η Fraport για την αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Ο νέος αεροδιάδρομος

Με τον νέο αεροδιάδρομο, το Μακεδονία θα μπορεί πλέον να φιλοξενεί κάθε τύπο αεροσκάφους, αλλά και να αντιμετωπίσει με αποτελεσματικό τρόπο τα προβλήματα που προκαλούν συχνά οι καιρικές συνθήκες της πόλης, οδηγώντας σε ματαίωση δρομολογίων (λόγω π.χ ομίχλης κ.α).

Ο 10-28 επεκτάθηκε κατά 1.000 μέτρα, με μέτωπο προς την θάλασσα (συνολικά φτάνει τα 3.440 μέτρα), ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε και το χερσαίο τμήμα (16-34). Πρόκειται για δύο διαδρόμους που τέμνονται, εν αντιθέσει με το Ελ. Βενιζέλος που οι διάδρομοι είναι παράλληλοι κι αυτό βοηθά την ταυτόχρονη προσγείωση και απογείωση των αεροσκαφών.

Παράλληλα με το δημόσιο έργο, η Fraport έχει σε πλήρη εξέλιξη τα έργα που υλοποιεί στα περιφερειακά αεροδρόμια συνολικού ύψους άνω των 415 εκατ. ευρώ, προγραμματίζοντας έως τα τέλη του έτους, την παράδοση έξι συνολικά αεροδρομίων (Άκτιο, Κεφαλονιά, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σκιάθος). Για την επόμενη χρονιά θα μείνουν οι πιο σύνθετες κατασκευαστικές εργασίες στα αεροδρόμια Κέρκυρας, Κω, Μυκόνου, Σαντορίνης και φυσικά της Θεσσαλονίκης. Στα αεροδρόμια αυτά οι σταθμοί θα χτίζονται περιμετρικά του υφιστάμενου, με στόχο στην πορεία να κατεδαφιστούν οι παλιοί.

Ειδικά για το Μακεδονία, για το οποίο οι συνολικές επενδύσεις θα φτάσουν τα 100 εκατ. ευρώ, εκτός από την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού, επιφάνειας 34.033 τ.μ., τα έργα περιλαμβάνουν την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ., καθώς, επίσης, την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης.

Σημαντικά έργα αναβάθμισης προγραμματίζονται για την ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, την εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών.

Πηγή: newmoney.gr