Το 2022 περιμένουμε πάρα πολλές κινηματογραφικές παραγωγές στη χώρα μας και μάλιστα η σεζόν θα ανοίξει τον Ιανουάριο με ταινία που θα γυριστεί στη Θεσσαλονίκη και θα κλείσει το Δεκέμβριο επίσης με παραγωγή στην πόλη μας, όπως ανακοίνωσε ο κ. Παναγιώτης Κουάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΕΚΟΜΕ, στη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο πλαίσιο της Philoxenia με θέμα «Οι κινηματογραφικές παραγωγές ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης των περιφερειών».

Εξάλλου και από την αρχή του 2021 σημειώθηκε στη χώρα μας τεράστια έξαρση στις παραγωγές, «σχεδόν απρόσμενη», όπως είπε ο κ. Κουάνης, σημειώνοντας μάλιστα ότι ενώ πριν χρόνια η ακριβότερη παραγωγή που είχε γίνει στη χώρα μας ήταν ύψους 3,5 εκατ. ευρώ της Μάγκι Τζιλχαντ, πλέον έχουμε πάνω από 10 παραγωγές με budget από 8-20 εκατ. ευρώ.

Είπε επίσης ότι η χώρα μας πέτυχε «άνοιγμα» της τουριστικής σεζόν όλο το χρόνο και όχι από άνοιξη με φθινόπωρο που ήταν παλαιότερα.

Ερωτηθείς για το αν μια παραγωγή δημιουργεί πραγματικά τουριστικό αποτύπωμα σε έναν τόπο ακόμα και αν δεν «δείχνει» τον τόπο γυρισμάτων, ο κ . Κουάνης τόνισε ότι είναι λάθος να πιστεύουμε ότι για να αναπτυχθεί τουριστικά μια περιοχή πρέπει να αναφέρεται στο σενάριο της ταινίας, αναφέροντας ορισμένα τρανταχτά παραδείγματα, όπως το Game of Thrones. «Γίνεται κακός χαμός σε όποια περιοχή γυρίστηκε», είπε χαρακτηριστικά. Άλλα παραδείγματα αφορούν το Lord of The Rings «που δεν άναφέρει πουθενά τη Νέα Ζηλανδία, αλλά γίνεται χαμός στην περιοχή», αλλά και το Χάρρυ Πότερ.

Για τη Θεσσαλονίκη ειδικότερα με αφορμή και την πρόσφατη ολοκλήρωση γυρισμάτων  ταινίας με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας, είπε ότι όταν ήρθε στην πόλη μας ο δημοφιλής ηθοποιός έβγαλε και ανέβασε στα σόσιαλ μίντια φωτογραφία μπροστά στο Λευκό Πύργο με την οποία ενημέρωνε τους ακόλουθούς του ότι γυρίζει ταινία στην πόλη. «Το 1 εκατ. των θαυμαστών του δεν είχαν ακούσει τη Θεσσαλονίκη αλλά την έμαθαν μέσα από αυτή τη φωτογραφία, αυτό;», είπε χαρακτηριστικά για να προσθέσει ότι «τα λεφτά που δίνουμε πίσω στην ταινία, προκύπτει από διεθνείς μελέτες ότι πρώτον φέρνει γύρω στα 2,5-3 φορές πίσω χρήματα σε φορολογικά έσοδα από αυτά που δίνουμε. Δηλαδή για κάθε ευρώ που δίνουμε τα φορολογικά έσοδα είναι τριπλάσια και επίσης είναι τέτοιο το πολλαπλασιαστικό effect στην οικονομία που είναι τουλάχιστον 4-5 φορές επάνω. Άρα το χρήμα που επιστρέφουμε εμείς πίσω στην παραγωγή, είναι ελάχιστο σε σχέση με την επίδραση που έχει στην τοπική, την εθνική οικονομία και στο εθνικό branding.

Υπάρχουν βέβαια και οι ταινίες ή τηλεοπτικές σειρές που αναφέρουν  ξεκάθαρα τον τόπο, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την ταινία Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι, που ανέδειξε την Κεφαλονιά. «Έχουμε μελέτες λίγο μετά την ταινία που δείχνουν ότι την επόμενη χρονιά σημειώθηκε αύξηση 15-20% στην τουριστική κίνηση λόγω της ταινίας», είπε ο κ. Κουάνης.

Παράδειγμα που μπορούν να ακολουθήσουν και άλλες περιφέρειες, χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη ο Γ.Γ. του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης ενώ και αυτός σημείωσε ότι ορισμένες φορές η προβολή που επιτυγχάνεται για έναν προορισμό δεν αποτιμάται σε χρήμα. «Η χώρα είναι από μόνη της ένα κινηματογραφικό σετ», τόνισε, σημειώνοντας ότι είναι σημαντικό να δημιουργηθούν υποδομές, όπως κινηματογραφικά στούντιο στη χώρα μας. «Έχουμε κίνητρα, περιοχές που μπορούν να σηκώσουν τέτοιου είδους παραγωγές, πρέπει αυτό να το πουλήσουμε προς τα έξω», τόνισε και επανέλαβε την πρόταση το 2022 αν όλα πάνε καλά με την πανδημία να υπάρχει συνεργασία ΕΟΤ, ΕΚΟΜΕ και film office ΠΚΜ και όσων άλλων film offices θέλουν, να υπάρξει συμμετοχή στη μεγάλη έκθεση του Βερολίνου τον Μάρτιο ώστε να προβληθεί η χώρα ως προορισμός για κινηματογραφικές παραγωγές.

Ο τομεάρχης τουρισμού της Κ. Μακεδονίας κ. Αλέξανδρος Θάνος είπε ότι μια παραγωγή φέρνει και άμεσα αποτελέσματα σε μια περιοχή εκτός από έμμεση ανάπτυξη στον τουρισμό. Ανέφερε ενδεικτικά ότι στο πλαίσιο της ταινίας Expendables 300 άνθρωποι από το συνεργείο διαμένουν για 1,5 μήνα περίπου στην πόλη. Περίπου 10.000 διανυκτερεύσεις σε 14 ξενοδοχεία της περιοχής και όχι μόνο και σε airbnb μέσα στον μήνα Νοέμβριο. Και αυτό πέρα από το κομμάτι του τεχνικού εξοπλισμού στο οποίο εργάζονται πολλαπλώς οι επιχειρήσεις.

 

Πηγή: typosthes.gr