Πάνω από 2 δισεκατομμύρια άνθρωποι πραγματοποιούν διαδικτυακά τις αγορές τους, ωστόσο η όλη διαδικασία για να αγοράσει κάποιος διαδικτυακά έχει παραμείνει όλα αυτά τα χρόνια η ίδια: πολύπλοκη, χρονοβόρα και πολλές φορές ενοχλητική για τον καταναλωτή. Αυτός είναι και ένας από τους κύριους λόγους που η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών εγκαταλείπουν τα καλάθια τους, κάτι που μεταφράζεται σε χαμένα έσοδα δισεκατομμυρίων δολαρίων για τους εμπόρους, καθώς σε κάθε βήμα της διαδικασίας αγοράς, χάνεται και ένα ποσοστό υποψήφιων πελατών.

Τη λύση σε αυτό το πρόβλημα ήρθε να δώσει η Simpler, κάνοντας όσο πιο απλές γίνεται τις διαδικτυακές αγορές για τους καταναλωτές. Στην ουσία η εταιρεία δίνει στον καταναλωτή ένα ενιαίο «διαβατήριο αγορών», έτσι ώστε κάθε αγορά να γίνεται με ένα κλικ, σε δευτερόλεπτα, από οπουδήποτε, χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώνει κάθε φορά μακροσκελείς και χρονοβόρες φόρμες.

Η εταιρεία ολοκλήρωσε τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης 1 εκατομμυρίου ευρώ το καλοκαίρι του 2021, στον οποίο ηγήθηκε το VF3 (το τρίτο fund του VentureFriends), με συμμετοχή του αγγλικού fund MMC Ventures, καθώς και αγγέλους επενδυτές στο χώρο του fintech, ecommerce και technology. Τα κεφάλαια αυτά διοχετεύονται ήδη στο να μεγαλώσει η ομάδα με τις σωστές βάσεις, ενσωματώνοντας άτομα που είναι κορυφαία σε αυτό που κάνουν, ώστε να δημιουργηθεί ένας δυνατός πυρήνας που θα μπορεί να φέρει την εταιρεία στο επόμενο στάδιο, αυτό της ταχείας επέκτασης στις ευρωπαϊκές αγορές.

Πώς γεννήθηκε η Simpler

Τρεις άνθρωποι με διαφορετικά background αποφάσισαν να φέρουν μία νέα εποχή στις ηλεκτρονικές αγορές. Ο λόγος για τους Ράνια Λάμπρου, Αλέξανδρο Κυριακόπουλο και Σπύρο Μανδέκη. Η Ράνια έχει background στα χρηματοοικονομικά, αλλά ανέκαθεν ασχολούνταν με startups – από την Pinnatta έως την Avocarrot (αργότερα Glispa & Market) όπου πέρασε από leading θέσεις, σε sales και product με ομάδες σε έξι χώρες.

Ο Αλέξανδρος έχοντας τεχνικό background, εργάστηκε για χρόνια στο Investment Banking στη Ζυρίχη, πρώτα στην Credit Suisse σαν director και έπειτα σαν leader της τεχνικής ομάδας που έχτισε την καινούρια asset management πλατφόρμα της Vontobel. Ο Σπύρος ίδρυσε τη δική του εταιρεία NestCargo και στη συνέχεια είχε engineering lead θέσεις στις Glispa, Market Group και Plum Fintech.

Όταν ξεκίνησε ο Covid, κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown, όλοι στραφήκαμε στις διαδικτυακές αγορές γιατί ήταν η μόνη μας επιλογή. «Εκείνη την εποχή ανακαίνιζα το διαμέρισμά μου, οπότε πραγματοποιούσα πολλές online αγορές από διαφορετικά καταστήματα και κάθε φορά ένιωθα την ίδια ενόχληση όταν έφτανα στο checkout. Κάθε φορά μου ζητούνταν τα ίδια στοιχεία (επικοινωνίας, χρέωσης/αποστολής, πληρωμής) ξανά και ξανά, σε μια διαδικασία που στην καλύτερη περίπτωση διαρκούσε 3-4 λεπτά κάθε φορά», θυμάται η Ράνια.

Και δεν ήταν μόνο εκείνη. Με βάση τα στοιχεία της Simpler, η συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών (70% στο web και 85% στο κινητό) εγκαταλείπουν τα «καλάθια» τους στο τελευταίο βήμα, και ένας από τους κύριους λόγους είναι η υπερβολικά περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς.

«Πολύ απλά, αν το κάνεις δύσκολο για τον καταναλωτή να ολοκληρώσει την αγορά του, θα εγκαταλείψει τη διαδικασία και θα πάει αλλού», αναφέρει.

Έχοντας εργαστεί στο adtech για χρόνια, η Ράνια έχει δει εκ των έσω σε τι μεταφράζεται αυτό από την οπτική του εμπόρου, δηλαδή εκατομμύρια δολάρια σε χαμένα έσοδα. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να βελτιστοποιούν μόνο το λεγόμενο «top of the funnel», ενώ τείνουν να παραμελούν το τελευταίο στάδιο της αγοράς και πιθανώς αυτό με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο – του checkout, αναφέρει η ίδια.

«Σκεφτόμουν ότι πρέπει να υπάρχει καλύτερος τρόπος. Εάν μπορώ να χρησιμοποιήσω τα social logins (π.χ. Google, Facebook) για να συνδεθώ σε ένα website, γιατί να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω μια τέτοια υπηρεσία για να κάνω checkout; Μια ανεξάρτητη υπηρεσία που είναι η πηγή αλήθειας για τα δεδομένα μου, ώστε να τα καταχωρήσω μία φορά και μετά να μπορώ να τα επαναχρησιμοποιήσω σε κάθε eshop που αγοράζω, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστώ ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσω λογαριασμούς. Και έπειτα, γιατί να μην έχω όλες μου τις αγορές μαζεμένες από όλα τα καταστήματα σε ένα μέρος και αντί γι’αυτό να πρέπει να ψάχνω μια παραγγελία ανάμεσα στις χιλιάδες emails μου; Έτσι γεννήθηκε η Simpler.

Η εταιρεία ξεκίνησε από την ελληνική αγορά με σκοπό να επιβεβαιώσει ότι το προϊόν λειτουργεί και αποδίδει και ότι τόσο οι έμποροι όσο και οι καταναλωτές επωφελούνται από αυτό, ο καθένας από τη δική του πλευρά, αναφέρει ο Σπύρος. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία συνεργάζεται με 35 εμπόρους στην Ελλάδα και αναπτύσσεται με μεγάλη ταχύτητα μήνα με το μήνα. Μέσα στο επόμενο διάστημα θα είναι σε θέση να ανακοινώσουν συνεργασίες με κάποια από τα μεγαλύτερα e-commerce brands της Ελλάδας.

«Το να ξεκινήσουμε από την Ελλάδα σίγουρα βοήθησε στο να επιβεβαιώσουμε γρήγορα ότι διαθέτουμε ένα ισχυρό προϊόν και πλέον με αυτοπεποίθηση στρεφόμαστε προς την υπόλοιπη Ευρώπη, που είναι άλλωστε κι ο στόχος της εταιρείας. Ήδη έχουμε δρομολογήσει και άλλες συνεργασίες σε ευρωπαϊκές αγορές όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι χώρες της Νότιας Ευρώπης», δηλώνει ο Σπύρος.

Η καινοτομία που προσφέρει η Simpler

Οι τρεις τους ξεκίνησαν με τη λογική του να δημιουργήσουν μία ανεξάρτητη υπηρεσία που να διατηρεί ασφαλή τα δεδομένα του καταναλωτή ώστε να τα καταχωρεί μία φορά και μετά να μπορεί να τα επαναχρησιμοποιήσει σε κάθε eshop που αγοράζει, χωρίς να χρειάζεται να μοιραστεί ευαίσθητα δεδομένα με κάθε μεμονωμένο site ή να δημιουργήσει λογαριασμούς.

Αυτό που θεωρούν ως μεγαλύτερη καινοτομία στο online shopping είναι ότι προσφέρεται αυτό που λέμε headless ή «εξ αποστάσεως» checkout, που φέρνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη η Simpler και θεωρεί ότι είναι το μέλλον των διαδικτυακών αγορών. Αυτό είναι που αλλάζει εντελώς τους όρους του παιχνιδιού, αποσυνδέοντας το checkout από τα ηλεκτρονικό κατάστημα για πρώτη φορά. Με τον τρόπο αυτό ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αγοράσει απευθείας ένα προϊόν με ένα απλό βήμα, κάνοντας κλικ σε ένα «link» σε μια διαφήμιση, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε newsletters, blogs και οτιδήποτε άλλο ή σκανάροντας έναν κωδικό QR, σε ένα προϊόν, σε μια διαφήμιση σε ένα περιοδικό ή και στην τηλεόραση.

Η σημαντική καινοτομία εδώ είναι ότι αυτά τα checkout links ή κωδικοί QR δεν μεταφέρουν τον αγοραστή στην ιστοσελίδα, ώστε να ακολουθεί όλα τα στάδια (προσθήκη στο καλάθι -> καλάθι -> ταμείο και να συμπληρώνει μια μακροσκελή φόρμα), αλλά απευθείας στη σελίδα ολοκλήρωσης αγοράς του προϊόντος, συντομεύοντας δραματικά τη διαδικασία: από την αρχική πρόθεση για αγορά, στην αποστολή της παραγγελίας, με ένα απλό βήμα.

«Ως εταιρεία checkout βρισκόμαστε στην χρυσή τομή του e-commerce και του paytech. Σε αντίθεση με εταιρείες που ασχολούνται μόνο με το κομμάτι της πληρωμής, η Simpler χειρίζεται όλη τη ροή του checkout, το οποίο είναι το υπερσύνολο των τρόπων πληρωμής, καθώς περιέχει όλα τα στοιχεία που χρειάζεται για να σταλεί μια παραγγελία. Είμαστε αυτό που αποκαλούμε η «αγοραστική ταυτότητα» του χρήστη ώστε να αγοράζει παντού, οτιδήποτε και οποτεδήποτε, μέσα σε δευτερόλεπτα», δηλώνει ο Αλέξανδρος.

Η υπηρεσία που προσφέρει η Simpler είναι εντελώς δωρεάν για τους καταναλωτές. Για τους εμπόρους που χρησιμοποιούν το Simpler Checkout, χρεώνεται απλώς ένα μικρό τέλος (1.3% + 20c) για κάθε επιτυχημένη συναλλαγή μέσω Simpler, είτε αυτή προέρχεται από την ιστοσελίδα του εμπόρου, είτε από οποιοδήποτε άλλο κανάλι (μέσω των checkout links ή QR codes). Αυτό είναι το συνολικό κόστος για τον έμπορο (περιλαμβάνει δηλαδή και το payment processing της τράπεζας) και δεν υπάρχουν έξτρα χρεώσεις εγκατάστασης ή μηνιαίες χρεώσεις. Όλες οι εταιρείες που παρέχουν τρόπους πληρωμής είναι εν δυνάμει συνεργάτες της Simpler. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας τη Simpler, ο χρήστης μπορεί να πληρώσει προς το παρόν με κάρτα και αργότερα να έχει την επιλογή να πληρώσει με δόσεις, με κρυπτονομίσματα ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο πληρωμής επιθυμεί.

Τα επόμενα βήματα

Πλέον η εταιρεία έχει ένα ολοκληρωμένο προϊόν που μπορεί να σταθεί σε αγορές με μεγάλες απαιτήσεις. Επόμενος στόχος είναι να επεκταθούν στην Ευρώπη μέσα στο 2022 με όραμα να βελτιώσουν ριζικά τον τρόπο που οι άνθρωποι αγοράζουν διαδικτυακά. «Για να στηρίξουμε την υλοποίηση αυτού του οράματος, σίγουρα σε κάποια φάση θα αυξήσουμε την κεφαλαιοποίηση της εταιρείας με καινούρια κεφάλαια από επενδυτές που συμμερίζονται το ίδιο όραμα με εμάς. Με αυτό τον τρόπο θα συνεχίσουμε να επενδύουμε τόσο στο προϊόν όσο και στην ομάδα, προσελκύοντας ταλαντούχους επαγγελματίες και χτίζοντας έτσι γερές βάσεις για την εξάπλωση», κλείνει η Ράνια.

 

Πηγή: fortunegreece.com