Διψήφιο ποσοστό ανόδου αεροπορικής κίνησης για τη χώρα μας – Αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους για το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια οι αεροπορικές εταιρείες.

«Καλό ποδαρικό» έκανε η Ελλάδα στις αερομεταφορές ολόκληρης της Ευρώπης τον Ιούνιο αφού κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση σε πτήσεις κατά την πρώτη εβδομάδα του μήνα σχέση με την προηγούμενη και παρά το χάος που επικρατεί στα αεροδρόμια της Αγγλίας.

Στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο από 1 – 8 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν 29.027 καθημερινές πτήσεις, αυξημένες κατά 2% σε σχέση με την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου. Η κίνηση αυτή αντιστοιχεί στο 85% των επιπέδων του 2019, Η Ryanair ήταν η εταιρεία με τις περισσότερες πτήσεις κατά το ίδιο διάστημα, αυξημένες μάλιστα κατά 14% έναντι 2019, ακολουθούμενη από την easyJet σε αριθμό πτήσεων, που είναι όμως μειωμένες κατά 15% σε σχέση με το ’19.

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η εγχώρια αεροπορική κίνηση στην Ευρώπη έναντι του 2019 σημείωσε μείωση κατά 11% και στις ΗΠΑ -17%, ενώ πολύ μεγάλη πτώση καταγράφει η Κίνα με -58%.

Χάος στα αεροδρόμια

Εντείνεται η πίεση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που αντιμετωπίζουν θέματα στελέχωσης καθώς αυξάνεται ο αριθμός των επιβατών, με αποτέλεσμα να σημειώνονται ακυρώσεις και καθυστερήσεις. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ryanair κάλεσε την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου να τοποθετήσει στρατιωτικό προσωπικό στα αεροδρόμια, προκειμένου να διευκολυνθεί η κίνηση αλλά και για λόγους ασφάλειας.

Η επικεφαλής των δικαιωμάτων των καταναλωτών της Βρετανία Σου Ντέιβις, μιλώντας στο κοινοβούλιο της χώρας είπε ότι η αεροπορική βιομηχανία και η κυβέρνηση θα πρέπει να «αναλάβουν την ευθύνη για το χάος» σχετικά με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις. Όπως τόνισε «οι αεροπορικές εταιρείες και η κυβέρνηση ενθάρρυναν τον κόσμο να ταξιδέψει ξανά και πιστεύουμε ότι υποτίμησαν τα ζητήματα χωρητικότητας και την έλλειψη προσωπικού. Υπάρχει μια κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των καταναλωτών».

Στην ίδια συνεδρίαση του Βρετανικού κοινοβουλίου τα στελέχη των εταιρειών British Airways, Tui και easyJet ρωτήθηκαν για ακυρώσεις πτήσεων τις τελευταίες εβδομάδες.

Σύμφωνα με το TTG, o υπεύθυνος της TUI Ντέιβιντ Μπέρλινγκ χαρακτήρισε τις υπηρεσίες της εταιρείας του «απαράδεκτες» και ζήτησε συγνώμη από τον κόσμο που ταλαιπωρήθηκε ή έχασε τις διακοπές του, ενώ τόνισε ότι όλοι αποζημιώθηκαν. H TUI προκειμένου να μην επαναληφθεί η ίδια κατάσταση ανακοίνωσε ότι έχει ενοικιάσει επιπλέον αεροσκάφη και πλήρωμα καμπίνας για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, καθώς και περισσότερο προσωπικό εξυπηρέτησης πελατών στα κεντρικά γραφεία της και στα αεροδρόμια.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet, ζήτησε συγνώμη χτες μέσω εκπροσώπου της, για τις προγραμματισμένες ακυρώσεις, που για 10 περίπου ημέρες έφταναν τις 24 την ημέρα από το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου.

Την ίδια ώρα οι τιμές των καυσίμων αεροσκαφών αυξήθηκαν κατά 16% τις τελευταίες δύο εβδομάδες και στο σύνολο 75% από τις αρχές Ιανουαρίου.

Πηγή: news247.gr