Η Κατερίνα Σίσκου, συγκοινωνιολόγος και διευθύντρια Κίνησης του Ο.Α.Σ.Θ., δημοσίευσε στο περιοδικό «Πεύκο – Οραμα» ένα άρθρο στο οποίο εξηγεί γιατί είναι ανάγκη να ενοποιηθούν οι γραμμές 25 και 27 του ΟΑΣΘ.

Πιο συγκεκριμένα, και μέσα στα πλαίσια της αναδιάρθρωσης του συνόλου των λεωφορειακών γραμμών του Ο.Α.Σ.Θ., που έχει ξεκινήσει ο Ο.Σ.Ε.Θ. (Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης) από κοινού με τον Ο.Α.Σ.Θ. εντάσσεται και η πρόταση για την ενοποίηση των γραμμών 25 και 57.

Οι λόγοι που οδήγησαν στην υποβολή αυτής της πρότασης

Οι βασικότεροι λόγοι που οδήγησαν, επί της ουσίας, στην υποβολή της πρότασης για ενοποίησης είναι οι παρακάτω:

  • Το μεγάλο ποσοστό επικάλυψης των δύο γραμμών, οι οποίες διέρχονται από τους ίδιους οδικούς άξονες στο μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής τους
  • Η χρόνια αδυναμία δρομολόγησης του προγραμματισμένου αριθμού λεωφορείων που έχει ως αποτέλεσμα τις ακανόνιστες διελεύσεις από τις στάσεις και τη μείωση της αξιοπιστίας εκτέλεσης των δρομολογίων
  • Η ακαταλληλότητα του χώρου του τερματικού σταθμού της Νεάπολης

Σήμερα η πραγματική μέση συχνότητα και των δύο γραμμών 25 και 57 απέχει κατά πολύ από τον προγραμματισμό καθώς φτάνει τα 20 και πλέον λεπτά, ενώ επιπλέον δεν υπάρχει ομαλή ροή των λεωφορείων εξαιτίας των απρόβλεπτων βλαβών που εμφανίζουν τα λεωφορεία καθώς τα τελευταία χρόνια δε γινόταν προληπτική συντήρηση στα οχήματα του Οργανισμού.

Με την ενοποίηση των γραμμών θα βελτιωθεί αισθητά η μέση πραγματική συχνότητα της νέας γραμμής 57, η οποία θα διαμορφωθεί στα 6-8 λεπτά και θα αυξηθεί η αξιοπιστία εκτέλεσης των δρομολογίων σε σημαντικό βαθμό.