Tα social media έχουν αναδειχτεί ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προωθήσετε το brand και το όμορφο περιεχόμενο που δημιουργείτε. Δεν αρκεί να ανεβάζετε posts, όποτε προλαβαίνετε. Θα δούμε, όμως, μαζί ποιες είναι οι βέλτιστες πρακτικές για εταιρικούς και προσωπικούς λογαριασμούς, για brands, αλλά και για wanna be influencers.

Κάθε πλατφόρμα είναι διαφορετική και πρέπει να σεβαστείτε τις ιδιαιτερότητες της αν θέλετε ν’ αυξήσετε reach και engagement, δηλαδή τους χρήστες που βλέπουν τα posts που ανεβάζετε (reach) και τον αριθμό των users που «ασχολήθηκαν», κάνοντας likes, σχόλια και αναδημοσιεύσεις σε κάθε ανάρτηση (engagement). Κρατήστε αυτούς τους δύο όρους, γιατί θα τους δούμε και παρακάτω.

Γράφει ο Δημήτρης Δημητριάδης, Instructor της KnowCrunch

Ποιες μέρες και ώρες πρέπει να προτιμήσετε;

Δυστυχώς, δεν μπορούμε να δώσουμε μία μόνο σωστή απάντηση. Κάποιες ώρες είναι καλύτερες από άλλες. Τα πιο δημοφιλή social media στην Ελλάδα παραμένουν τα Facebook, Instagram, Twitter και LinkedIn. Τα κοινά, όμως, κάθε πλατφόρμας είναι διαφορετικά, όπως και οι συνήθειές τους. Οι περισσότεροι άνθρωποι «μπαίνουν» στα social media διαφορετικές ώρες και κάθε εταιρεία ή industry μπορεί να παρατηρήσει μεγαλύτερο reach διαφορετικές μέρες.

Η συχνότητα των posts είναι ιδιαίτερα σημαντική. Αν προωθείτε υλικό σε εβδομαδιαία βάση χωρίς όμως πρόγραμμα ή μια φορά τον μήνα ή όποτε το θυμάστε, δύσκολα θα καταφέρετε να κερδίσετε το κοινό σας και ν’ αναπτύξετε μια ισχυρή σχέση μαζί του. Μια καλή συμβουλή είναι να ανεβάζετε posts κάθε μέρα, 365 μέρες τον χρόνο ακόμη και τις αργίες! Η συχνότητα και η συνέπεια θα κάνουν τους social λογαριασμούς σας να ξεχωρίζουν.

Αυτό δε σημαίνει ότι κάθε μέρα και ανά πάσα ώρα πρέπει να είστε με ένα κινητό στο χέρι ή μπροστά σε έναν υπολογιστή και να κάνετε posts. Υπάρχουν ειδικά εργαλεία, τα mashup tools όπως π.χ. το Hootsuite, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, για να προγραμματίσετε τις δημοσιεύσεις σας.

Ας δούμε ποιες είναι οι καλύτερες ώρες, ανά μέσο, σύμφωνα με έρευνες που δημοσιεύτηκαν το τελευταίο διάστημα (Πηγή: Hootsuite.com). Τα αποτελέσματα είναι ενδεικτικά και προέρχονται από στοιχεία που δημοσίευσαν μεγάλα brands από διαφορετικούς χώρους:

Facebook: 2-3 posts/ημέρα

To πρώτο κοινωνικό δίκτυο που όλοι αγαπήσαμε. Οι χρήστες συνδέονται μέσω κινητού και υπολογιστή τόσο στο σπίτι, όσο και στη δουλειά. Οι καλύτερες ώρες για posts είναι στις 9 π.μ., μόλις οι users φτάνουν στον χώρο εργασίας και στα διαλείμματά τους για φαγητό ή καφέ, 11π.μ.-12 μ.μ. και 3-4 μ.μ. . Οι μέρες με μεγαλύτερα αποτελέσματα είναι Πέμπτη με Κυριακή.

Instagram: 1-2 posts/ημέρα (+ πολλά Stories)

Ο βασιλιάς των social media για τις mobile συσκευές. Εδώ παρατηρείται αυξημένο reach μετά τις πρωινές ώρες. Οι ώρες με το μεγαλύτερο engagement είναι στη 1μ.μ. και μετά τις 5 μ.μ. και αγαπημένη μέρα η Παρασκευή. Το κοινό εδώ είναι πολύ ενεργό, γι’ αυτό ανεβάζετε συχνά Stories, για να έχετε περισσότερα views στο profile σας και followers.

LinkedIn: 1-2 posts/ημέρα

Το πιο επαγγελματικό κοινωνικό μέσο «ξυπνάει» νωρίς. Προτιμήστε τις καθημερινές από τα Σαββατοκύριακα και τις ώρες 8 π.μ., 10 π.μ. και 1 μ.μ., για να ανακοινώσετε νέα της εταιρείας σας και σημαντικές ειδήσεις από το industry που ανήκετε. Καλύτερη μέρα η Τετάρτη.

Twitter: 2-6 posts/ημέρα

Οι χρήστες χρησιμοποιούν το Τwitter από κινητό και υπολογιστή. Παραμένει η ιδανική πλατφόρμα για να απαντάτε άμεσα σε απορίες του κοινού σας. Οι ώρες με καλύτερα αποτελέσματα είναι πρωινές 8-10 π.μ. και μεσημεριανές 3-4 μ.μ. Προσοχή: έχει παρατηρηθεί ότι το engagement μειώνεται μετά το τρίτο tweet.

Τα παραπάνω στοιχεία, όπως ήδη αναφέραμε, δεν αποτελούν τον κανόνα, ούτε μπορούν να σας εξασφαλίσουν άμεσα αποτελέσματα. Μπορείτε να ξεκινήσετε προγραμματίζοντας posts τις παραπάνω ώρες, αλλά το σημαντικό είναι να παρακολουθείτε τα Insights της επαγγελματικής σας σελίδας. Κάθε επαγγελματικός λογαριασμός στα παραπάνω social media έχει αναλύσεις για το reach, το engagement και τις ώρες που αυξάνονται οι ενεργοί χρήστες.

Μελετήστε προσεκτικά τα στατιστικά στοιχεία του page σας και πραγματοποιήστε αλλαγές ανάλογα με τις ώρες, που είναι online το κοινό σας. Τέλος, μην ξεχνάτε να είστε συνεπείς και να προωθείτε ένα σταθερό αριθμό posts στους λογαριασμούς σας. Καλή επιτυχία!

Γνωρίστε τον Δημήτρη Δημητριάδη

O Δημήτρης Δημητριάδης είναι Instructor της KnowCrunch, στο βραβευμένο Professional Diploma in Digital & Social Media, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Δραστηριοποιείται επιχειρηματικά ως Chief Innovation Officer στη Τhe FutureCats και είναι συνιδρυτής της BrainBox SA, διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία στο social media marketing. Ειδικεύεται σε digital marketing στρατηγικές, creative campaigns και γνωρίζει καλά πώς δημιουργείται, μέσα από τα social media, μια ισχυρή σχέση ανάμεσα στον καταναλωτή και το brand.