Αγωνία για μαθητές, καθηγητές και γονείς συνοδεύει το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων στις 14 Σεπτεμβρίου, όπως ανακοινώθηκε στην κοινή συνέντευξη Τύπου για τη νέα σχολική χρονιά, στην οποία συμμετείχαν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος και ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δημήτρης Παπαστεργίου.

Όπως είπε η αρμόδια υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η λειτουργία του διδακτικού έτους θα γίνει με όλους τους μαθητές και αυξημένα μέτρα πρόληψης και προφύλαξης.

Η κ. Κεραμέως, στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου, αναφερόμενη στους λόγους για τους οποίους επελέγη το άνοιγμα των σχολείων τη 14η Σεπτεμβρίου, είπε ότι η παράταση δόθηκε ώστε να δοθεί ικανό χρονικό διάστημα από την επιστροφή των εκδρομέων και να περιοριστούν οι μετακινήσεις των ασυμπτωματικών, καθώς στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακόμα επιστρέψει.

Όπως είπε η υπουργός, τα στοιχεία δείχνουν ότι ήδη ένα σημαντικό τμήμα του πληθυσμού δεν έχει ακόμη επιστρέψει. Επανέλαβε, έτσι, την έκκληση προς τους εκδρομείς να επιστρέψουν άμεσα με τις οικογένειές τους.

Η χρήση μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους εσωτερικούς χώρους και θα διανεμηθεί δωρεάν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

Πρόσληψη εκπαιδευτικών για ενίσχυση των ολοήμερων σχολείων

Τα ολοήμερα σχολεία θα ανοίξουν λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καθώς θα πρέπει να υπάρξουν πρώτα οι εγγραφές και στη συνεχεία να διαμορφωθούν τα τμήματα δήλωσε η υπουργός Παιδείας, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του CNN Greece, επισημαίνοντας ταυτόχρονα πως έχει αποφασιστεί η πρόσληψη επιπλέον εκπαιδευτικών που θα στελεχώσουν τα ολοήμερα σχολεία.

Επίσης, η υπουργός Παιδείας τόνισε πως είναι σημαντικό τα παιδιά να μένουν στο ολοήμερο σχολείο και να μην έρχονται σε επαφή με τους παππούδες και τις γιαγιάδες.

Η κ. Κεραμέως επεσήμανε πως έχει εξασφαλιστεί επιπλέον κονδύλι άνω των 100 εκ. ευρώ για την επέκταση των Ολοήμερων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων, ώστε να μένουν περισσότερα παιδιά στο σχολείο έως τις 4μμ, να απασχοληθούν με μελέτη και δημιουργικές δράσεις καλλιτεχνικής παιδείας, φυσικής αγωγής, πληροφορικής και ξένων γλωσσών, καθώς και να περιοριστεί η επαφή των παιδιών με πρόσωπα που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Τα μέτρα

Τα μέτρα με τα οποία θα ανοίξουν τα σχολεία είναι:

  • Χρήση μάσκας

Η χρήση της μάσκας καθίσταται υποχρεωτική σε όλους τους εσωτερικούς χώρους και στους εξωτερικούς, όπου υπάρχει συγχρωτισμός, καθώς και στα μέσα μεταφοράς μαθητών, ενώ δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση στη χρήση μάσκας από Νηπιαγωγείο έως και την τρίτη Δημοτικού.

Η Κυβέρνηση διαθέτει δωρεάν μάσκες σε όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων.

  • Ενημέρωση και οδηγίες

Είναι έτοιμες οι επικαιροποιημένες οδηγίες που θα σταλούν στα σχολεία, οι οποίες θα δημοσιευθούν επίσης στον ισότοπο του ΥΠΑΙΘ. Έχει δρομολογηθεί και η συνεργασία με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο, στο πλαίσιο της οποίας γιατροί θα επισκέπτονται τα σχολεία για να εξηγήσουν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης και βεβαίως την ενδεδειγμένη χρήση της μάσκας.

  • Αντισηπτικά στο σχολείο, σχολαστικός καθαρισμός, με μέριμνα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
  • Ενίσχυση ολοήμερου σχολείου, με επιπλέον πιστώσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ, με στόχο την προστασία των πιο ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, όπως οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
  • Δειγματοληπτικοί έλεγχοι ΕΟΔΥ στα σχολεία σε περιπτώσεις που χρήζουν επέμβασης.
  • Διαφορετικά διαλείμματα, με στόχο τον περιορισμό του συγχρωτισμού μεταξύ μαθητικών ομάδων.
  • Προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων

Η επιτροπή έχει ήδη δώσει οδηγίες για την προσαρμοσμένη λειτουργία των κυλικείων.

  • Σχολικοί εορτασμοί με μέτρα εντός κάθε σχολικού τμήματος.
  • Μαθητικοί διαγωνισμοί με μέτρα, με υποχρεωτική μάσκα και τήρηση λοιπών μέτρων.
  • Μη πραγματοποίηση εκδρομών και συνεδρίων
  • Επισκέψεις και περίπατοι ανά τμήμα

Οι επισκέψεις (π.χ. σε μουσεία, δημόσια κτήρια) θα πραγματοποιούνται ανά τμήμα.

  • Αθλήματα

– Προβλέπονται μικρές, σταθερές ομάδες για τα ομαδικά παιχνίδια.

– Δεν θα πραγματοποιηθούν τα σχολικά πρωταθλήματα.

  • Εργαστήρια

– Προβλέπονται σταθερές ομάδες συνεργασίας και καθαρισμός υλικών / εξοπλισμού μετά από κάθε χρήση.

  • Αίθουσα πληροφορικής

Καθαρισμός πληκτρολογίου και ποντικιού.

  • Μουσικά όργανα

– Καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση

– Ειδικά σε περίπτωση πνευστών οργάνων συστήνεται να τηρείται απόσταση 3 μ.

  • Ισχυρή σύσταση για ατομικό παγούρι/νερό

Παρέχεται δωρεάν σε κάθε μαθητή δημοτικού, δημοσίου και ιδιωτικού, δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου Λασκαρίδη. Ένα μέτρο για την αποφυγή ανταλλαγής μπουκαλιών, ποτηριών, επαφής στόματος με τη βρύση, που, μειώνοντας τη χρήση πλαστικού, προσφέρει και μία φιλοπεριβαλλοντική λύση.

Η κ. Κεραμέως επεσήμανε πως από τη χρήση μάσκας εξαιρούνται μαθητές με σοβαρά κινητικά προβλήματα αλλά και προβλήματα διαταραχής.

Επίσης, διευκρίνισε πως η απουσία μαθητών και εκπαιδευτικών δεν θα προσμετράται σε μια σειρά από περιπτώσεις, όπως εάν υπάρχει νόσηση από κορωνοϊό, εάν ο εκπαιδευτικός ή ο μαθητής ανήκει σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, όπως αυτές έχουν οριστεί από τους ειδικούς.

Σε περίπτωση κρούσματος θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, θα κλείνει το τμήμα, ενώ θα ορίζεται υπεύθυνος τμήματος. Σε περίπτωση που κλείνει ένα τμήμα, τότε θα υπάρχει η το μέτρο τηλε-εργασίας.

Τσιόδρας: Χρήση μάσκας σε ευχάριστες δραστηριότητες

Συμβουλές προς μαθητές και γονείς, αναφορικά με το επικείμενο άνοιγμα των σχολείων, έδωσε ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας, κατά την επιστροφή του στην ενημέρωση της κοινής γνώμης για τον κορωνοϊό. Ο κ. Τσιόδρας σημείωσε πως στα μικρά παιδιά κυρίως που θα είναι μεγαλύτερο πρόβλημα η χρήση μάσκας, θα βοηθούσε αν αυτή χρησιμοποιούνταν σε μία ευχάριστη διαδικασία μαθήματος, όπως η ζωγραφική για παράδειγμα. Τόνισε την ανάγκη να γίνει η χρήση της ως ένα «παιχνίδι» στα μικρά παιδιά, ενώ στους μεγαλύτερους μαθητές ως ένα εκπαιδευτικό μάθημα με πληροφορίες για την χρησιμότητά της.

«Η εξοικείωση με την χρήση θα πρέπει να προηγείται του σχολικού έτους. Τα παιδιά να κατανοήσουν τον σκοπό της, να μπορούν να επιλέξουν μια μάσκα που θα την αισθάνονται βολική στο πρόσωπο τους. Να τη χρησιμοποιούν σε μια ευχάριστη δραστηριότητα. π.χ. μια ζωγραφική, ώστε να μην τους φανεί ένα πρόσθετο βάρος στη καθημερινή τους δραστηριότητα στο σχολείο.

Στα μικρά παιδιά θα χρησιμοποιήσουμε το παιχνίδι. Στα μεγαλύτερα θα τα ωθήσουμε στην αναζήτηση της σωστής πληροφορίας. Τα παιδιά μας πλέον έχουν ίσως και περισσότερη πρόσβαση στην πληροφορία από εμάς τους ίδιους. Από επίσημες δομές να είναι αυτή η πληροφορία. Από διεθνείς έγκυρους Οργανισμούς, όχι από ιστοσελίδες που προβάλουν ψευδείς πληροφορίες, όπως το ότι δεν υπάρχει ο ιός», ανέφερε και συνέχισε:

«Τα παιδιά βασίζονται στην επιβράβευση. Με την επιβράβευση είναι πιο εύκολο για αυτά να υιοθετήσουν μια συμπεριφορά. Οφείλουμε να τους τη δώσουμε όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, αντί για την τιμωρία ή την απουσία αν δεν τη χρησιμοποιούν. Είναι μία άλλη αντίληψη, την οποία καλλιεργεί κανείς ελεύθερα. Μοιραζόμαστε την αγωνία μας με τα παιδιά. Δεν προβάλουμε επάνω στα παιδιά το δικό μας άγχος, ενδεχομένως τη μικροβιοφοβία μας ή ακόμα χειρότερα, τον δικό μας πανικό. Τους απαντούμε με ειλικρίνεια. Τους εξηγούμε πως αυτά τα μέτρα, η μάσκα, η κοινωνική απόσταση δεν θα μας οδηγήσει σε καμία περίπτωση στον αποκλεισμό, στο κοινωνικό στίγμα. Πως η συμπάθειά μας προς τους φίλους μας, προς το διπλανό μας, πρέπει να συνεχιστεί. Πρέπει να εκδηλώνεται, προσωρινά με άλλους τρόπους, με τήρηση αυτών των δύσκολων μέτρων για την ασφάλεια όλων μας».

Πηγή: cnn.gr