Η παράσταση «Ο Τζόνι πήρε το όπλο του» που απέσπασε από την πρώτη στιγμή διθυραμβικές κριτικές από κοινό και κριτικούς, θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αμαλία.

Το αντιπολεμικό αριστούργημα του Ντάλτον Τράμπο «Ο Τζόνι πήρε τ’ όπλο του», γράφτηκε το 1939 και κέρδισε το Εθνικό Βραβείο Βιβλίου των ΗΠΑ. Μεταφέρθηκε από τον ίδιο στον κινηματογράφο το 1971 και απέσπασε το Διεθνές Βραβείο του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών.

Το έργο του σπουδαίου και κυνηγημένου από τον Mακαρθισμό, σεναριογράφου Nτάλτον Tράμπο, είναι μία από τις πιο συγκλονιστικές αντιπολεμικές φωνές. Ο Τζο, ένας νεαρός Αμερικανός στρατιώτης, τραυματίζεται φρικτά κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου από μια οβίδα. Ακρωτηριασμένος στα χέρια και τα πόδια, χωρίς όραση και ακοή, με διαλυμένο πρόσωπο και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των γιατρών, με κατεστραμμένο εγκέφαλο, μεταφέρεται στο νοσοκομείο, με την προοπτική να χρησιμοποιηθεί ως πειραματόζωο. Αυτό το κατακρεουργημένο σώμα, καθηλωμένο στο κρεβάτι της φρίκης, αυτό το ασώματο σώμα που του λείπουν σχεδόν τα πάντα, αυτός ο ζωντανός που είναι νεκρός, ο νεκρός που είναι ζωντανός, έχει διατηρήσει το πιο σημαντικό ανθρώπινο χαρακτηριστικό: την ικανότητα της σκέψης.

Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται με τον συγκεκριμένο μονόλογο ακολουθώντας τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θάλειας Ματίκα, η οποία σημειώνει «ο Τζο, όπως κάθε άνθρωπος, το μόνο που ήθελε ήταν να ζήσει. Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια όμορφη χώρα. Δεν έχει σημασία σε ποιά. Όλες οι χώρες είναι όμορφες. Ο πόλεμος όμως ακύρωσε τη ζωή του. Δεν ήταν δικός του αυτός ο πόλεμος. Ποτέ δεν έμαθε κι ούτε θα μάθει για ποιο λόγο πραγματικά έγινε αυτός ο πόλεμος, για ποιο λόγο γίνονται οι πόλεμοι. Το μόνο που νιώθει είναι το αίμα του να χτυπάει στα μηνίγγια του. Αλλά δεν πονάει. Είναι ένας ζωντανός που είναι νεκρός. Ένας νεκρός που είναι ζωντανός. Μπορεί να μην έχει ούτε πόδια, ούτε χέρια, ούτε ακοή, ούτε φωνή, να μην έχει πρόσωπο, να είναι ένα κομμάτι κρέας που το τρέφουν με σωληνάκια, αλλά χτυπάει η καρδιά του και το κυριότερο σκέφτεται. Έχει μνήμη. Θυμάται, σκέφτεται, θυμώνει, επιθυμεί, παλεύει για επικοινωνία. Δεν θέλει να συνεχίσει να ζει κάτω από αυτές τις συνθήκες αν δεν μπορεί να είναι χρήσιμος για τον άνθρωπο. Αναζητά ευήκοα ώτα. Αλλά μάταια. Η αντιπολεμική φωνή του γίνεται μια φωνή βοώντος εν τη ερήμω».

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Θεατρική διασκευή – απόδοση: Σοφία Αδαμίδου
Σκηνοθεσία: Θάλεια Ματίκα
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Σκηνογραφία-Κοστούμι: Ηλένια Δουλαδήρη
Μουσική: Τάσος Σωτηράκης
Τζο: Τάσος Ιορδανίδης.
Yπεύθυνη για την επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου

Διάρκεια: 70 λεπτά

 

info
5,6 & 7 Ιουνίου
Θέατρο Αμαλία, Αμαλίας 71
Τιμές εισιτηρίων: 13 ευρώ γενική είσοδος , 10 ευρώ μειωμένο
Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αμαλία, Καθημερινά 10.00-15.00 & 17.30-21.30
Πληροφορίες-Κρατήσεις: 2310842509, 2310257218
Κεντρική Φωτογραφία: Thomas Daskalakis

Κερδίστε προσκλήσεις!
Τετάρτη 5 Ιουνίου

Κερδίστε δωρεάν προσκλήσεις για τη θεατρική παράσταση "Ο Τζόνι πήρε το όπλο του" στο Θέατρο Αμαλία!

Δήλωσε Συμμετοχή!
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου (Επίθετο, όνομα, τηλέφωνο, email) στην παρακάτω φόρμα μέχρι και την Τρίτη 4/6 στις 10:00 και θα λάβεις μέρος στην κλήρωση των τυχερών που θα κερδίσουν από μία διπλή πρόσκληση. Θα κληρωθούν 2 διπλές προσκλήσεις!

Τα ονόματα των τυχερών θα ανακοινωθούν κάτω από τη φόρμα συμμετοχής!

Όνομα*

Επώνυμο*

Εmail*

Τηλέφωνο*

Αποδέχομαι τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που καταχωρώ για τους σκοπούς του παρόντος σύμφωνα με την πολιτική απορρήτου.*

Τα πεδία με (*) είναι υποχρεωτικά.


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ

Οι τυχεροί είναι οι εξής:
Ιασωνίδου Μαρία
Φλαμουρόπουλος Γιώργος

Οι νικητές δίνουν το όνομά τους στην είσοδο όπου θα υπάρχει guest list από το biscotto.gr.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ biscotto MEMBERS CARD

biscotto members card
έκπτωση-παροχή

  • biscotto members card
    έκπτωση-παροχή
    Tιμή με έκπτωση για biscotto members: 10€
    Ισχύει για 1 ή 2 άτομα με την επίδειξη της κάρτας κατά την αγορά του εισιτηρίου στο ταμείο του θεάτρου ή στα γραφεία "Όψεις Πολιτισμού, Κομνηνών 17, 3oς όροφος, Δευτέρα με Παρασκευή 09.00 – 15.00".
10€

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ