Οι Postmodern Jukebox Orchestra διασκευάζουν super hits του σήμερα με ήχο του χθες και το κάνουν πολύ καλά. Τόσο καλά που όλος ο κόσμος μιλά για φαινόμενο. Όλα ξεκίνησαν άπό ένα βίντεο που ανέβασε στο youtube ο εμπνευστής του project  Scott Bradlee και φτάσαμε στο σήμερα, στα εκατομμύρια των fans που τους ακολουθούν online και κάνουν sold out τις συναυλίες τους ανά τον κόσμο, στην αποθέωσή τους από τη διεθνή κριτική και τα κορυφαία ΜΜΕ.

Οι Postmodern Jukebox Orchestra Έρχονται για μία και μοναδική σναυλία στη Θεσσαλονίκη, την Πέμπτη 29 Ιουνίου στις 9:30 στη Μονή Λαζαριστών. Λίγες μέρες πριν την άφιξή τους, είχαμε τη χαρά να μιλήσουμε με τον ιδρυτή τους, τον Scott Bradlee.

Συνέντευξη: Κατερίνα Ευσταθιάδου

Έχω κολλήσει εδώ και καιρό με τη μουσική σας. Καταφέρνετε να ομορφαίνετε ακόμη και τραγούδια που δε μου άρεσε να ακούω. Μόλις έμαθα ότι θα έρθετε στην Ελλάδα, λοιπόν, ενθουσιάστηκα. Πώς ξεκίνησαν όμως όλα; Τι έκανες μουσικά πριν τους Postmodern Jukebox;

Αγωνιζόμουν ως jazz πιανίστας και ζούσα σε ένα υπόγειο στο Queens της Νέας Υόρκης, όταν είχα την ιδέα να ηχογραφήσω τον εαυτό μου να παίζω μερικά pop hits των 80s με old-fashioned τζαζ ήχους στο πιάνο. Το βίντεο έγινε viral, και αποφάσισα να εξερευνήσω αυτό το concept, που σταδιακά εξελίχθηκε στους Postmodern Jukebox.

Ποια ήταν η συνέχεια;

Καθώς τα βίντεό μου άρχισαν να τραβάνε την προσοχή online, ήθελα να δείξω στους fans τους ταλαντούχους και μοναδικούς φίλους μουσικούς μου, έτσι άρχισα να παρουσιάζω τραγουδιστές και μουσικούς. Δεν πέρασε πολύς καιρός και δημιουργήθηκε αυτή η εξαιρετική κοινότητα καλλιτεχνών.

Mε περίπου 3εκ subscribers και σημαντικές αναφορές και εμφανίσεις σε ΜΜΕ επιρροής όπως το Time Magazine, το Βillboard Magazine, τη Huffington Post, το Buzz Feed και άλλα, φάνηκε ότι επιτέλους τραβήξατε την προσοχή της μουσικής βιομηχανίας. Πώς σας φέρθηκε η τελευταία, από το πρώτο σου βίντεο μέχρι σήμερα;

Νομίζω αρχικά ήταν μπερδεμένοι και θεώρησαν ότι πρόκειται για ένα ακόμη “πυροτέχνημα” του Υoutube. Ωστόσο, τους κινήσε σίγουρα την περιέργεια, από τον πρώτο καιρό ακόμα. Κάποια στιγμή με κάλεσε ο πρόεδρος μιας μεγάλης δισκογραφικής και μου ζήτησε να συναντηθούμε, μόνο και μόνο για να με ρωτήσει πώς καταφέραμε να χτίσουμε ένα τόσο μεγάλο κοινό online τόσο γρήγορα.

Παίρνεις σύγχρονα ποπ και ροκ super hits και τα μεταμρφώνεις σε vintage ήχο, jazz, swing, blues κλπ. Ποιο είδος απολαμβάνεις περισσότερο; Στο σπίτι σου τι ακούς;

Πάντα έχω μέσα μου τη μεγάλη νοσταλγία για τον ήχο της Νέας Ορλεάνης -Louis Armstrong, Jelly Roll Morton και αλλους. Αλλά είμαι αρκετά ανοιχτόμυαλος μουσικά, έτσι στο σπίτι ακούω πολλά και διαφορετικά πράγματα, ακόμη και pop μουσική.

Έχει επικοινωνήσει ποτέ μαζί σου κάποιος καλλιτέχνης που διασκεύασες κάποιο κομμάτι του να σου δώσει feedback;

Αρκετοί! Η Beyonce ήταν η πρώτη μεγάλη καλλιτέχνης που μοιράστηκε τα βίντεό μας. Κι άλλοι καλλιτέχνες έδειξαν την υποστήρηξή τους, μεταξύ τους ο Αdam Levine, Gwen Stefani, Celine Dion και Meghan Trainor.

To να κάνεις mash ups στα τραγούδια που επιλέγετε πρέπει να  είναι πολύ δημιουργικό και διασκεδαστικό παράλληλα. Μπορείς να μας περιγράψεις σύντομα τη διαδικασία;

Μου αρέσει να επιλέγω τραγούδια αναγνωρίσιμα σε πολύ κόσμο και τα αλλάζω με τρόπο που να κάνει τον ήχο του κομματιού τελείως καινούργιο. Πολλές φορές, αυτό περιλαμβάνει το να βλέπω τους στίχους και να προσπαθώ να καταλάβω αν μου θυμίζουν συγκεκριμένα τραγούδια από παλίοτερες εποχές. Για παράδειγμα, οι στίχοι του “Sweet Child O’ Mine” είναι γραμμένοι σαν ένα τραγούδι blues, έτσι το μετέτρεψα σε τέτοιο.

Βλέπω πολύ ταλέντο ανάμεσα στους συνεργάτες μουσικούς σου. Πώς νιώθεις που δουλεύεις μαζί τους και πώς συμβάλλουν στη δημιουργική διαδικασία;

Λατρεύω να δουλεύω με διαφορετικούς καλλιτέχνες και συχνά μου δίνουν πολλές υπέροχες ιδέες που βασίζονται στη στην εμπειρία τους. Έτσι, όταν γνωρίζω νέους τραγουδιστές, προσπαθώ να βρω την ιδιατερότητα και μοναδικότητά τους και να τονίσω αυτά ακριβώς στη σύνθεση.

Αν έπρεπε να διαλέξεις την πιο ευτυχισμένη στιγμή των Postmodern Jukebox, ποια θα ήταν αυτή;

Νομίζω θα διάλεγα την πρώτη φορά που παίξαμε ένα επίσημο live show. Ήμασταν στο Τορόντο και ανησυχούσα ότι κανείς δε θα εμφανιστεί, επειδή μέχρι εκείνο το σημείο, υπήρχαμε μόνο στο ίντερνετ. Ανεβήκαμε στη σκηνή και είδαμε ένα sold out πλήθος, με πολύ κόσμο να είναι ντυμένοι με vintage στυλ. Ήταν πραγματικά εκπληκτικό, ένιωσα δέος.

Ποιο είναι το καλύτερο σημείο του να κάνεις tour σε όλο τον κόσμο;

Λατρεύω να βλέπω τι σημαίνουν οι Postmodern Jukebox στην τοπική κουλτούρα. Είναι παντού διαφορετικό. Κάποιες φορές συναντάμε πολύ νεαρό κοινό, άλλες φορές πιο μεγάλο σε ηλικία, κάποιες φορές υπάρχουν χορευτές swing… Είναι πάντα διαφορετικό, αλλά νιώθουμε τους fan μας σαν οικογένειά μας.

Έχεις ξανάρθει στην Ελλάδα; Ποιες είναι οι προσδοκίες σου;

Δεν έχω έρθει! Ωστόσο, ακούω ότι είναι πανέμορφη. Ένα από τα μέλη της ομάδας μας είναι η Ariana Savalas, η κόρη του Telly Savalas. Είναι ταλαντούχα σαν τον πατέρα της. Από τους πιο χαρισματικούς performers στον κόσμο.

info
Θεσσαλονίκη
Πέμπτη 29 Ιουνίου στις 21:30
Μονή Λαζαριστών

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ LIVE