Το κακάο είναι μύθος, όνειρο, φαντασίωση. Είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το χθες και το σήμερα. Λαοί τού έδωσαν θεϊκή υπόσταση, το λάτρεψαν, έκαναν θυσίες και ανθρωποθυσίες για χάρη του· το ήπιαν σαν φάρμακο· σαν ελιξίριο για το πνεύμα τους. Το μέτρησαν σαν χρυσάφι· το αντάλλαξαν με σκλάβους· πληρώθηκαν και πλήρωσαν μ’ αυτό. Βασιλιάδες και πριγκίπισσες θάφτηκαν κάτω από το καφέ του πέπλο. Για το κακάο έγιναν πόλεμοι, γράφτηκαν βιβλία και θρύλοι, έγιναν και γίνονται έργα τέχνης.

Η σοκολάτα ακολουθεί όλες τις πτυχές της ζωής μας· είναι ο μαρκαδόρος που υπογραμμίζει όλα τα σημαντικά της γεγονότα. Είναι σύμβολο που παίζει με τις αισθήσεις και τα συναισθήματα· ρομαντικό δώρο· αγαθό, που αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης στο χρηματιστήριο. Προϊόν που γεύονται οι αισθήσεις περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τρόφιμο. Πωλείται σαν κόσμημα· σαν εθιστικό δώρο· βάλσαμο για το στρες· αντίδοτο για τον έρωτα. Η σοκολάτα νοσταλγική, αντικείμενο φαντασίας για παιδιά…και μεγάλα παιδιά.

Το όνομά της

Kakawa, ονόμαζε τους σπόρους του κακάου η φυλή των Ωλμέκων, που ζούσε στην ανατολική ακτή του Μεξικού το 1200-300 π.χ. Cocoa, ονομάστηκε μετέπειτα το κακάο από τους Ισπανούς κατακτητές.

Cocoowa, ονομάστηκε η καθαρά χειροποίητη σοκολάτα, που συνθέτει τις δύο λέξεις, συνθέτει νέες γεύσεις γεύσεις, που αγκαλιάζει βότανα της ελληνικής γης και παράγεται χωρίς συντηρητικά στο «σπιτικό» εργαστήριο.

The story, of a fresh chocolate

Η μαγεία της σοκολάτας, έκανε τη στροφή στην καριέρα του Γιώργου Ζαρζώνη, την πάντα δεμένη με τη φωτογραφία. Μετά από μια 25ετή θητεία σε δεκάδες περιοδικά, σε φωτογραφίσεις ανά τον κόσμο, μετά από σχεδόν 50 μέχρι σήμερα φωτογραφικά, λευκώματα και οδηγούς, που δώσανε υπόσταση στις εικόνες του, έκανε μια στάση στην πορεία του και αξιοποίησε τις γευστικές του μνήμες.

Έτσι λοιπόν, το έτος 2011, ακολουθώντας τον τίτλο των φωτογραφικών του εκδόσεων One Day, ανοίγει το ιδιαίτερο OneSweet Day/chocolat bar με ροφήματα, που γνώριζαν καλά τη λέξη «σοκολάτα». Γεύσεις ιδιαίτερες και πρωτότυπα υλικά αγκάλιασαν τη λιωμένη, βελγική ντίβα, που αρωμάτιζε την ψηλοτάβανη σοκολατερί. Κοκτέιλ σαν το «η Χιονάτη δεν αστειεύεται» και το «tell me lies» ξάφνιαζαν τους χαμογελαστούς του θαμώνες. Το ρόφημα έγινε σοκολατάκι και τα σοκολατάκια έγιναν μπάρες σοκολάτας και το Bar μεγάλωσε και μετατράπηκε εργαστήριο σοκολάτας το 2018.

Φυσικά οι σοκολάτες που άρχισαν να παράγονται, δεν είχαν άλλο δρόμο από αυτόν της τέχνης, που λέγεται φωτογραφία. Ο δημιουργός λέει γελώντας πως η κάθε σοκολάτα έχει το δικό της χαρακτήρα· αυτόν που τον αναδεικνύει η εικόνα της.

«Το μεγαλύτερο εργαστήριο σοκολάτας είναι το μικρότερο εργαστήριο σοκολάτας»

Αυτό το σλόγκαν αγκαλιάζει την cocoowa, σοκολάτα που συνέδεσε την υγεία με την απόλαυση, την έμπνευση στα υλικά με τη σαφήνεια στη γεύση. Οι περισσότεροι κωδικοί της παράγονται απευθείας από την κακαόμαζα, χωρίς καμία προσθήκη συντηρητικών. Η γευστική της πυραμίδα εξυψώνει με την πλοκή της σύνθεσής της, την αναζήτησή για απροσδόκητους συνδυασμούς.

Συστατικά απλά, νόστιμα, οργανικά. Λιγότερη λευκή ζάχαρη, ζάχαρη από άνθος καρύδας και μέλι, που γλυκαίνει το κακάο και ποτίζει τη σοκολάτα με τα 160 θρεπτικά συστατικά του. Είναι και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο που σε μεγάλο βαθμό αντικατέστησε το βούτυρο του κακάο στη σειρά Black Honey, για να δώσει άλλη ισορροπία σε μια μπάρα, που αν μη τι άλλο τρώγεται αργά. Αυτή είναι και η μεγάλη έκπληξη της Cocoowa. Μια νέα, εντελώς Μεσογειακή Σοκολάτα. 

Packaging

Η cocoowa δε δέχτηκε καταρχήν να τυλίξει σε αλουμινόχαρτο τα φρέσκα υλικά της, αλλά σε συσκευασία φιλική προς το περιβάλλον. Το λεπτό φύλλο λαδόκολλας με φτερά, δένει απαλά το σώμα της με τέσσερις πτυχώσεις· δίνει την ξεχωριστή του νότα με την εκτύπωση και το σφραγίζεται εθιμοτυπικά με ένα ιδιαίτερο, ανάγλυφο αυτοκόλλητο.

Ο φάκελος τέλος, δένει τη σοκολάτα με την τέχνη της φωτογραφίας. Την κάνει γλυκιά επιστολή με τις εικόνες που εστιάζουν στον άνθρωπο, τις τραβηγμένες από τον δημιουργό των γεύσεων Γιώργο Ζαρζώνη. Μια τελετουργία της λεπτομέρειας, που δείχνει την αγάπη μας για το προϊόν, κάνει το μικρό τρόφιμο πίνακα· γευστικό μέσα κι έξω.

Fresh chocolate 

Το μεγάλο ατού της Cocoowa, είναι ότι καταφέρνει μέχρι σήμερα, να είναι φρέσκια σοκόλατα. Κι αυτό γιατί όλοι οι κωδικοί της παράγονται απευθείας μετά την παραγγελία. Το μικρό εργαστήριο, τολμά να φτιάχνει 12 γεύσεις χωρίς την αποθήκευση εκατοντάδων τεμαχίων, για να μπορεί ο καταναλωτής άμεσα να απολαύσει τα φυσικά υλικά που απλώνονται στη μπάρα σοκολάτας.

Σάρωσε η Cocoowa στα βραβεία Gourmet Exhibition

To 2019 στην Gourmet Exhibition η Cocoowa κατάφερε να αποσπάσει το Βραβείο Συσκευασίας για την ιδιαίτερη Σοκολάτα Movie, με ψήφους του καταναλωτικού, εμπορικού και δημοσιογραφικού κοινού, ενώ  βραβεύτηκε με Χρυσό Award Καινοτομίας για τη Σοκολάτα Black Honey και με Χρυσό Award Συσκευασίας για τη Σοκολάτα Movie.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ