Πριν από έναν περίπου μήνα είχε γίνει γνωστό ότι ο ιταλικός οίκος μόδας Bottega Veneta κλείνει τους λογαριασμούς του στα social media, για να ακολουθήσει μια διαφορετική στρατηγική μάρκετινγκ. Έναν μήνα μετά, αυτή η νέα στρατηγική του οίκου παίρνει σάρκα και οστά, αφού, όπως ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, λανσάρει το δικό του ψηφιακό περιοδικό. Μιλώντας στην εφημερίδα Guardian, ο Βρετανός σχεδιαστής Daniel Lee τόνισε ότι το Issue, όπως θα είναι ο τίτλος του, θα είναι πιο προοδευτικό και θα έχει πιο προσεχτικό περιεχόμενο, ενώ θα είναι τριμηνιαίο και διαθέσιμο αποκλειστικά online.

Γράφει η Λυδία Κοκκινά

«Τα social media αντιπροσωπεύουν την ομογενοποίηση του πολιτισμού», είπε ο σχεδιαστής, εξηγώντας ότι «όλοι βλέπουν το ίδιο περιεχόμενο. Για αυτό που κάνω απαιτείται πολλή σκέψη και τα social media το υπεραπλουστεύουν»!

Αυτή η στρατηγική που ακολούθησε το εν λόγω brand είναι γνωστή ως «no marketing –marketing”. Ακολουθείται από πολλά brands (βλ. Zara) που δεν επενδύουν στη διαφήμιση, αφού έχουν τόσο ισχυρό fan base, που μπορούν να μην ακολουθούν τους κανόνες της αγοράς!

ΟFrançois-Henri Pinault, CEO του ομίλου Kering στον οποίο ανήκει ο οίκος Bottega Veneta, επιχείρησε να δώσει μια εξήγηση. «Σε ό,τι αφορά τη στρατηγική της ψηφιακής επικοινωνίας του, ο οίκος δεν εξαφανίστηκε από τα social media, απλώς τα χρησιμοποιεί διαφορετικά», είπε.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι στο μέλλον έχουμε να δούμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα να γίνονται στον φανταστικό κόσμο του digital marketing, ακόμα και σε έναν επαναπροσδιορισμό του τρόπου χρήσης των social media.

Με πληροφορίες από theguardian.com