Ιούλιος του 2021 και η Θεσσαλονίκη έχει μετατραπεί σε ένα μπαμπάτσικο χολιγουντιανό πλατό για τις ανάγκες του «The Enforcer», μιας ταινίας δράσης, με πρωταγωνιστή τον Αντόνιο Μπαντέρας. Τον 60χρονο πια Μπαντέρας. Η πρόσβαση κοντά στη διαδικασία του γυρίσματος είναι σχεδόν αδύνατη, και ο κλοιός ασφυκτικός πράγμα που προκαλεί εκατοντάδες «δικούς μας» φωτογράφους, με έδρα τους τη Θεσσαλονίκη, να αποκτήσουν το καλύτερο δυνατό κάδρο. Σας παρουσιάζουμε λοιπόν, τον νικητή, τον Tόμμυ Κούρτη…:

Οι αμερικανικές σημαίες, κυματίζουν σ’ ένα κάδρο που κρύβει επιμελώς τον Λευκό Πύργο. Φωτογραφία: Tommy Courtis
Ένα κλασικό σουλούπι αμερικανικού αστυνομικού αυτοκινήτου, μπροστά από τη Λέσχη Αξιωμετικών Φρουράς και τους… κοκοφοίνικές της. Φωτογραφία: Tommy Courtis
Ξ μεγάλο, ξ μικρό. Ένα ταξί ξεκίνησε με μεγάλη ταχύτητα. Παραλίγο να γινόταν ατύχημα…. Οι ταξιτζήδες και οι συνήθειές τους, είναι παγκόσμιες. Φωτογραφία: Tommy Courtis
Το Αγγελοχώρι, έγινε επιτέλους το Λος Άντζελες που τόσο ποθούσε. Με κοκοφοίνικες επίσης. Φωτογραφία: Tommy Courtis
Το ζουμ στο τέρμα, παραδίδει και ένα απελπιστικά κοντινό πλάνο του Αντόνιο με τον χαριτωμένο ανεμιστήρα του. Φωτογραφία: Tommy Courtis

Μια σαλονικιώτικη πια ταινία…

Όταν τον ρώτησα τον Tommy τι τον προκάλεσε να πλησιάσει έστω και «φωτογραφικά» τα γυρίσματα της σαλονικιώτικης πια ταινίας, μου απάντησε τα εξής:

Πριν από λίγο καιρό έτυχε να δω πως στην Ρόδο, έχουν γυριστεί από τη δεκαετία του ‘40 μέχρι πρόσφατα, πάνω από 50 ταινίες. Κάτι που πέρα από τα αυτονόητα οικονομικά οφέλη, την έκανε ακόμη πιο γνωστή παγκοσμίως. Νομίζω λοιπόν ότι κάτι ανάλογο μπορεί να γίνει και στη Θεσσαλονίκη. Το κέρδος φυσικά θα είναι πολλαπλό. Αναγνωρισιμότητα της πόλης, τεχνογνωσία, θέσεις εργασίας, και πάει λέγοντας. Μην ξεχνάμε εξάλλου ότι το Τμήμα Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, αποτελεί τον πρώτο φορέα κινηματογραφικής παιδείας στην Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας μας.

Μ’ αυτό το σκεπτικό και κυρίως λόγω της αγάπης μου για τη φωτογραφία, αποφάσισα να προσπαθήσω να προσεγγίσω τα γυρίσματα του «Enforcer». Τελικά, ήταν όντως μια ξεχωριστή εμπειρία για μένα ως θεατή και πολύ περισσότερο θέλω να πιστεύω, για όσους είχαν ενεργή συμμετοχή στα γυρίσματα! Παράλληλα, κατάφερα να εστιάσω με το φακό της φωτογραφικής μου σε κάποια πολύ ξεχωριστά κι ενδιαφέροντα πλάνα.

Ελπίζω η όλη προσπάθεια να τελεσφορήσει και να ωριμάσει, έτσι ώστε να δοθούν νέες προοπτικές στη Θεσσαλονίκη. Ακόμη και με την όποια ταλαιπωρία για την πόλη.

Οι αμερικανικές σημαίες κυματίζουν μπροστά από τον Λευκό. Το ΚΚΕ μας είχε προειδοποιήσει. Φωτογραφία: Tommy Courtis

Update:

Ο Αντόνιο, σε ένα ακόμη εξαιρετικά κοντινό πλάνο, μάλλον σε μια μίνι «μετακόμιση». Ίσως να ‘χει στα χέρια του κανάν… Πικάσο, ποιος ξέρει;