Ομόφωνα εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για τη συνέχιση της λειτουργίας του πάρκινγκ στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης από τη Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, στην τελευταία συνεδρίασή της.

Το πάρκινγκ των 864 θέσεων είναι από τα πιο σημαντικά της κεντρικής περιοχής της Θεσσαλονίκης, όμως ο δήμος δεν είχε προχωρήσει έγκαιρα στην ανανέωση της ΑΕΠΟ (Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων), με αποτέλεσμα να απαιτηθεί νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Αυτή έγινε και υποβλήθηκε προς έγκριση στη Μητροπολιτική Επιτροπή.

Σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων θεωρούνται περιορισμένες τοπικά και μη σημαντικές.

Το πάρκινγκ άλλαξε διαχειριστή από τον προηγούμενο Οκτώβριο, μέσω διαγωνισμού, με αποτέλεσμα ο χώρος στάθμευσης να λειτουργεί απρόσκοπτα, έπειτα από τα προβλήματα που είχαν ανακύψει και τις προστριβές με την προηγούμενη διαχειρίστρια εταιρία.

«Πρόκειται για υφιστάμενο έργο, για το οποίο δεν αιτήθηκε ο φορέας διαχείρισης έγκαιρα σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, την ανανέωση ΑΕΠΟ. Συνεπώς η διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης γίνεται στο σύνολο της δραστηριότητας, με την εκπόνηση νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ)», αναφέρεται στη σχετική εισήγηση.

Τα οφέλη από το πάρκινγκ

Επίσης, αναφέρονται τα οφέλη από τη λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων στο δημαρχείο:

-Η συμβολή του χώρου στάθμευσης είναι ιδιαίτερα σημαντική για τις κεντρικές περιοχές της Θεσσαλονίκης, διότι συνεισφέρει θετικά στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που είναι πολύ υψηλός στις συγκεκριμένες περιοχές.

-Συνέπεια αυτού είναι και η ελάττωση των τροχαίων ατυχημάτων, καθώς η κυκλοφοριακή συμφόρηση και το παράνομο παρκάρισμα αποτελούν ιδιαίτερα επικίνδυνα φαινόμενα.

-Υπάρχει σημαντική μείωση των ρύπων που παράγουν τα αυτοκίνητα στην ατμόσφαιρα καθώς δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη άσκοπων δρομολογίων για την ανεύρεση χώρου στάθμευσης.

-Το υπόγειο πάρκινγκ του δημαρχείου Θεσσαλονίκης, εκτός του ότι συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του καθημερινού φαινομένου έλλειψης χώρου στάθμευσης στην περιοχή της εγκατάστασης, καθώς εξυπηρετεί τους πολίτες της περιοχής που επιθυμούν να σταθμεύσουν εκεί, πιθανώς για να εξυπηρετηθούν στο δημαρχείο, ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του ήδη υφιστάμενου χώρου στάθμευσης είναι η δημιουργία ελεύθερου χώρου προς εκμετάλλευση. Και αυτό, καθώς η μη ανάγκη χρήσης πλέον πεζοδρομίων και άλλων τυχαίων χώρων προς στάθμευση των οχημάτων, επιτρέπει στους πολίτες να έχουν χώρο για περπάτημα και άλλες δραστηριότητες.

-Είναι εμφανής η θετική επίδραση της εγκατάστασης τόσο στην ενίσχυση της ενότητας του πολεοδομικού ιστού όσο και στην οικονομική αναβάθμιση της περιοχής, επηρεάζοντας θετικά τις υπόλοιπες λειτουργίες της, αφενός με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και αφετέρου με τη δημιουργία νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας.

«Δεδομένου ότι ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων αποτελεί έργο ολοκλήρωσης της μεταφορικής υποδομής της κεντρικής περιοχής του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, πρέπει να θεωρηθεί ότι γενικά εξυπηρετεί το σύνολο της μητροπολιτικής περιοχής Θεσσαλονίκης» τονίζεται στη σχετική εισήγηση.

Τα στοιχεία του πάρκινγκ

Ορισμένα στοιχεία του υπόγειου χώρου στάθμευσης του δημαρχείου, όπως αναφέρονται στην περιβαλλοντική μελέτη είναι:

-Το οικόπεδο στο οποίο εγκαθίσταται ο σταθμός έχει έκταση 14.558 τ.μ.

-Η χωρητικότητα του σταθμού ανέρχεται στις 864 θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων.

-Ο χώρος παραχωρήθηκε το 1984 στον δήμο Θεσσαλονίκης από τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών (Διεύθυνση Δημοσίων Κτημάτων) για την ανέγερση του δημαρχείου της πόλης.

-Το φθινόπωρο του 1988, ο δήμος διαμόρφωσε την έκταση σε υπαίθριο χώρο στάθμευσης επιβατικών αυτοκινήτων.

-Ο σταθμός αυτοκινήτων ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2010 και λειτουργούσε για δέκα χρόνια (από 10/8/2010 έως και 10/8/2020), ενώ έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά το 1999.

-Η άδεια έληξε τον Αύγουστο του 2020 και μέχρι τον Οκτώβριο του 2021 λειτούργησε με σχετική βεβαίωση.