Εκλογές και social media!

Ποιος το περίμενε πριν λίγα χρόνια ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης θα μας απασχολούσαν και τις μέρες της προεκλογικής περιόδου! Πολλοί υποψήφιοι στις προηγούμενες εκλογές αλλά και σε αυτές που έρχονται επιλέγουν τα social media για την προσωπική τους προβολή. Κάποιοι, συνεργάζονται με επαγγελματίες ενώ άλλοι προσπαθούν να αντεπεξέλθουν μόνοι τους, μέσα από ερασιτεχνικές καμπάνιες.

Ο instructor της KnowCrunch και social media expert, Δημήτρης Δημητριάδης, επισημαίνει τι πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι, σε περίπτωση που δεν έχουν απευθυνθεί σε κάποιο ειδικό για την προεκλογική τους καμπάνια στα social media.

Γράφει ο Δημήτρης Δημητριάδης, Instructor της KnowCrunch 

Αν είστε υποψήφιος στις επερχόμενες εκλογές, πολύ σωστά επιλέξατε και τα social media για την προβολή σας. Πώς όμως θα ωφεληθείτε στο μέγιστο; Αρκεί να ακολουθήσετε 3 απλές συμβουλές!

#1 Μην ανεβάζετε συνεχώς την ίδια φωτογραφία/post

Αυτό που συνέβη πολύ έντονα κατά την προηγούμενη αυτοδιοικητική προεκλογική αναμέτρηση ήταν η συνεχής αναδημοσίευση του ίδιου post από τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους. Υπήρξαν πολλοί που ανέβαζαν σε Facebook, Twitter και Instagram μία συγκεκριμένη φωτογραφία από ενδεχομένως την επαγγελματική φωτογράφιση, που έκαναν για τα φυλλάδιά τους με το ίδιο ακριβώς σλόγκαν. Οι υποψήφιοι πιθανότατα θεωρούσαν ότι δεν είδαν αρκετοί τη φωτογραφία τους και ότι δεν πήραν πολλά likes. Έτσι, αποφάσισαν να «ποστάρουν» ξανά και ξανά την ίδια φωτογραφία με το ίδιο ακριβώς μήνυμα. Αυτό είναι λάθος!

Προτιμήστε διαφορετικές φωτογραφίες στο φυσικό χώρο που κινείστε και μην ξεχάσετε αυτά που συνοδεύουν τη φωτογραφία να μην είναι «ξύλινα» αλλά περιγραφικά. Είναι προτιμότερο να προωθείτε τις πολιτικές σας τοποθετήσεις και θέσεις και να μην επαναλαμβάνετε συνεχώς το ίδιο post.

#2 Χρησιμοποιήστε ένα ημερολόγιο περιεχομένου για τα social posts

Δεν πρέπει να ανεβάζετε καθημερινά 10-15 οργανικά posts στις κοινωνικές πλατφόρμες. Αυτός ο «βομβαρδισμός posts» σίγουρα ενοχλεί τους εν δυνάμει ψηφοφόρους και θα έχει αρνητικά αποτελέσματα. Επίσης, το οργανικό reach, δηλαδή η απήχηση των μη πληρωμένων posts στο Facebook, δεν ξεπερνάει το 2% ανά ημέρα. Αυτό σημαίνει ότι σε μια επαγγελματική σελίδα με 1.000 fans, τα ημερήσια posts δε θα τα δουν παραπάνω από 20, εκτός αν έχετε χτίσει ένα ισχυρό community. Γι’ αυτό, το παραπάνω ποσοστό δε θα αλλάξει, είτε ανεβούν 10 posts είτε 2!

Μία καλή πρακτική για όλους τους υποψηφίους είναι να δημιουργήσουν ένα ημερολόγιο περιεχομένου και να υπολογίσουν τις μέρες μέχρι την εκλογική αναμέτρηση. Σκεφτείτε ποιες ιδέες και θέσεις θέλετε να μοιραστείτε για το κάθε δημογραφικό τμήμα που στοχεύετε, στην σωστή γλώσσα και προγραμματίστε 1-2 posts ανά ημέρα και μέσο. Είναι αρκετά για να ξεχωρίσετε και να αναδείξετε το πολιτικό σας προφίλ στο σωστό κοινό!

#3 Ανεβάστε video posts στα social media

Εκμεταλλευτείτε τη δυνατότητα που σας δίνουν τα περισσότερα social media και προωθήστε videos στους προσωπικούς σας λογαριασμούς. Τα videos είναι ένας αγαπημένος τύπος περιεχομένου και αρκεί μόνο το κινητό σας τηλέφωνο και ένα ζευγάρι ακουστικά. Μη σκέφτεστε ότι πρέπει να ανεβάσετε ένα video υπερπαραγωγή! Ακόμη και ένα απλό live video στο Facebook ή στο Instagram μπορεί να προσελκύσει αρκετό κόσμο στη σελίδα σας και να κάνει τη διαφορά. Επιλέξτε ένα θέμα της επικαιρότητας και μιλήστε γι’ αυτό, χωρίς πολλές αναλύσεις και στοιχεία εντυπωσιασμού!

Ακολουθήστε τα παραπάνω βήματα στις προσωπικές σας σελίδες και μη διστάσετε να πραγματοποιήσετε και κάποιες πληρωμένες καμπάνιες! Μετατρέψτε κάποια από τα posts σας σε χορηγούμενα με λίγα χρήματα και δείτε γρήγορα το κοινό σας να αυξάνεται!

Καλή επιτυχία!

Γνωρίστε τον Δημήτρη Δημητριάδη

O Δημήτρης Δημητριάδης είναι Instructor της KnowCrunch, στο βραβευμένο Professional Diploma in Digital & Social Media, που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη. Είναι keynote speaker σε συνέδρια marketing στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Δραστηριοποιείται επιχειρηματικά ως Chief Innovation Officer  στη Τhe FutureCats και είναι συνιδρυτής της BrainBox SA, διαθέτοντας μεγάλη εμπειρία στο social media marketing. Ειδικεύεται σε digital marketing στρατηγικές, creative campaigns και γνωρίζει καλά πώς δημιουργείται μια ισχυρή σχέση ανάμεσα στον καταναλωτή και το brand μέσα από τα social media.