Η Σαρακοστή και η νηστεία για πολλούς φαντάζει αγγαρεία. Με μερικές απλές συμβουλές και ιδέες μπορεί όμως να αποδειχθεί μια χρυσή ευκαιρία για να βελτιώσεις την διατροφή σου, να αποκτήσεις καλύτερη υγεία και αν το επιθυμείς να χάσεις κάποια κιλά!

– Προτίμησε δημητριακά ολικής. Επίλεξε μαύρο ψωμί καθώς και ζυμαρικά ολικής, καστανό ρύζι και δημητριακά πρωινού με αλεύρι ολικής άλεσης. Εκτός από τα κλασσικά δημητριακά αναζητήστε και μερικά από τα εναλλακτικά που προσφέρουν πολύ καλές ποσότητες πρωτεΐνης όπως κινόα και αμάρανθο.

– Πες Ναι στα Όσπρια. Από τις κορυφαίες νηστίσιμες τροφές οικονομικά και πολύ υγιεινά. Βάλε τα στη διατροφή σου με όσους περισσότερους τρόπους μπορείς. Μία τέλεια ιδέα είναι να τα βράζεις σκέτα και να φτιάχνεις με αυτά πλούσιες και θρεπτικές σαλάτες με ωμό ελαιόλαδο. Τα όσπρια είναι μια πολύ καλή πηγή πρωτεϊνών και σε συνδυασμό με δημητριακά, μαύρο ψωμί ή ρύζι μας προσφέρουν πρωτεΐνες ισάξιες με αυτές που θα παίρναμε από κρέας ή γαλακτοκομικά.

– Οι αλοιφές να είναι σπιτικές. Τα κλασσικά εδέσματα της σαρακοστής όπως ταραμάς και μελιτζανοσαλάτα καλύτερα να είναι σπιτικά και φτιαγμένα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Τα έτοιμα του εμπορίου εκτός από το ότι μπορεί να περιέχουν συντηρητικά, φτιάχνονται με λάδια αμφίβολης ποιότητας.

– Ξηρούς καρπούς με μέτρο και κατά προτίμηση ωμούς και ανάλατους. Δοκίμασε να φτιάξεις γάλα αμυγδάλου, σοκολατένια νηστίσιμη φουντουκόκρεμα και τέλεια σκορδαλιά με καρύδια. συνταγές θα βρεις στο bletsas.gr και στο YouTube. Υπάρχουν επίσης τα “Σνακ του Ευτύχη”: νηστίσιμες Μπάρες ενέργειας με ξηρούς καρπούς, αποξηραμένα φρούτα και μέλι. (snaks.gr)

– Τρώγε σποράκια όπως ηλιοσπορους και κολοκυθόσπορους, που είναι πολύ θρεπτικοί και οικονομικοί. Μην ξεχνάς όμως και το σουσάμι που συναντάται πολύ με τη μορφή ταχινιού. Προσοχή όμως στην ποσότητα επειδή θερμιδικά είναι υπερπλούσιο! Με σουσάμι φτιάχνεται και ένα απο τα καλύτερα Σνακ, το Παστέλι! Προτίμησε αυθεντικό παστέλι μόνο με μέλι.

– Γνώρισε το Αβοκάντο με το οποίο κάνεις τέλειες νηστίσιμες κρέμες που μοιάζουν με μαγιονέζα και αντικαθιστούν με άνεση γιαούρτι, τυροκρέμες και άλλα γαλακτοκομικά.

– Τέλος μην ξεχνάς να καταναλώνεις άφθονα φρούτα και λαχανικά. Τα φρούτα από τη μια έχουν αντιοξειδωτική δράση ενώ τα λαχανικά είναι πλούσια πηγή σε φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα όπως το ασβέστιο και μαγνήσιο. Για αυτό να θυμάσαι: Σαλάτα με κάθε γεύμα και φρούτα για Σνακ!

Αν θέλεις περισσότερες νηστίσιμες συνταγές μπες στο bletsas.gr/recipes/nistisima και στο κανάλι youtube.com/FTBLETSAS.

Καλή όρεξη!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ