15 influencers επισκέπτονται πάνω από 70 «πράσινα έργα» για να προωθήσουν έναν αειφόρο τρόπο ζωής στην Ευρώπη.

Η καμπάνια Green Trip στέλνει 15 νέους influencers από πέντε ευρωπαϊκές χώρες σε ένα ταξίδι, όπου θα επισκεφτούν περισσότερα από 70 αειφόρα έργα, για να αναδείξουν τις υπάρχουσες πράσινες λύσεις και να προωθήσουν έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής. Ταξιδεύοντας μέσα από το Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ελλάδα, τη Λιθουανία και την Πορτογαλία και ακολουθώντας τρεις διαφορετικές διαδρομές, ο καθένας τους θα ανακαλύψει καινοτόμες ιδέες, θα παρουσιάσει έργα που εμπνέουν και θα μιλήσει σε φορείς της πράσινης αλλαγής στους τομείς της κινητικότητας, των τροφίμων, της στέγασης, της προστασίας του περιβάλλοντος και των αλυσίδων παραγωγής.

«Ding-Dong» είναι ο ήχος που ακούγεται όταν κάποιος χτυπάει το κουδούνι της πόρτας σας, κι αυτό ακριβώς θα κάνουν οι influencers στο ταξίδι τους #DingDongEU. Στην Ελλάδα οι influencers Άγγελος, Αλεξάνδρα και Ευτυχία θα διασχίσουν τη χώρα και θα χτυπήσουν την πόρτα διαφόρων τοπικών αειφόρων έργων και πράσινων πρεσβευτών για να εμπνευστούν από τις φιλικές προς το κλίμα δράσεις τους. Οι ακόλουθοί τους καλούνται να συμμετάσχουν σε διάφορες περιπέτειες και να προωθήσουν πρωτοποριακές πράσινες πρωτοβουλίες μαζί με τους influencers. Το ταξίδι κάθε influencer κορυφώνεται με τη διοργάνωση ενός Big Green Challenge, το οποίο αναδεικνύει μια συγκεκριμένη αειφόρο πρωτοβουλία που κατέστη δυνατή χάρη στην ΕΕ.

«Σαν το ψάρι μέσα στο νερό!» είναι το θέμα του Άγγελου. Θα διερευνήσει τόσο την καταστροφική όσο και τη θεραπευτική δύναμη του νερού. Θα μάθετε για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στη θαλάσσια ζωή και τις παράκτιες κοινωνίες, και τι μπορούμε να κάνουμε όλοι μας για να προστατεύσουμε τα υδάτινα οικοσυστήματά μας.

Το Big Green Challenge του θα συνδέεται με τη Λίμνη Κερκίνη, που βρίσκεται στην καρδιά ενός Εθνικού Πάρκου που στηρίζει η ΕΕ. Η τεχνητή λίμνη είναι ένας από τους 10 ελληνικούς υγροτόπους και προσφέρει ιδανικές συνθήκες παρατήρησης πτηνών. Είναι ένα από τα καλύτερα μέρη στην Ευρώπη για την παρατήρηση πτηνών, όπου ζουν και αναπαράγονται περίπου 300 σπάνια και προστατευόμενα είδη πτηνών.

Με θέμα «Τίποτα δεν πάει χαμένο», η Αλεξάνδρα θα σας πάρει μαζί της σ’ ένα ταξίδι για να μάθετε περισσότερα για τον κυκλικό τρόπο ζωής και τις διάφορες αρχές ανακύκλωσης, τόσο σε ατομικό επίπεδο όσο και από την οπτική μιας εγκατάστασης διαχείρισης αποβλήτων μεγάλης κλίμακας.

Ξέρατε ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν ανακυκλώνουμε σωστά; Το Big Green Challenge της Αλεξάνδρας θα καταπιαστεί μ’ αυτό. Το έργο Waste React, που στηρίζεται από την ΕΕ, είναι μια εγκατάσταση ενίσχυσης της ανακύκλωσης και της λιπασματοποίησης. Στο Waste React, θα μπούμε στο παρασκήνιο της διαδικασίας ανακύκλωσης και θα μάθουμε από πρώτο χέρι πώς και γιατί χρειάζεται να κάνουμε σωστή διαλογή των απορριμμάτων.

Με θέμα «Πώς να γίνετε ο τέλειος οικοτουρίστας στην Κρήτη», η Ευτυχία ανακαλύπτει την Κρήτη. Ακολουθώντας το Green Trip της, θα μάθετε ότι η προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών στο νησί είναι ζωτικής σημασίας, καθώς αυτό οδηγεί σε μια πιο εύρωστη οικονομία. Αλλά είναι εξίσου σημαντικό να διασφαλιστεί πως οι τουρίστες είναι ευσυνείδητοι και πως οι ενέργειές τους έχουν μικρές επιπτώσεις στην περιοχή. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί κυρίως με την προώθηση μεγαλύτερης ευαισθησίας προς τους τοπικούς πολιτισμούς και τη βιοποικιλότητα, καθώς και με τη διασφάλιση της συμβολής των επισκεπτών στις τοπικές προσπάθειες προστασίας του περιβάλλοντος.

Το Big Green Challenge της θα πραγματοποιηθεί στο Γεωπάρκο του Ψηλορείτη, και σχετίζεται με τον γεωτουρισμό. Θα ξεκινήσετε ένα ταξίδι που θα σας ανταμείψει, όπου θα ανακαλύψετε περισσότερα για τη σημασία της διατήρησης της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς συγκεκριμένων περιοχών και τον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζει σ’ αυτή τη διαδικασία η οικολογική και πολιτισμική ευαισθησία. Τα Γεωπάρκα του Ψηλορείτη και της Σητείας αποτελούν χώρους γεωλογικής κληρονομιάς που περιλαμβάνονται στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Γεωπάρκων, και είναι επισήμως αναγνωρισμένα ως γεωπάρκα UNESCO.

Ανακαλύψτε τα Big Green challenges και ακολουθήστε το Green Trip διαδικτυακά και στο Instagram

Το Green Trip, που διοργανώνεται με το δημιουργικό θέμα: «Ding-Dong! Έτοιμοι για το Green Challenge;» είναι μια καμπάνια που ξεκίνησε η Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής και Αστικής Ανάπτυξης (DG REGIO) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η καμπάνια προωθεί αειφόρα έργα και τρόπους ζωής για νέους Ευρωπαίους (16-24 ετών). Τα ταξίδια των influencers πραγματοποιούνται τον Οκτώβριο και το Νοέμβριο του 2020 και η καμπάνια θα διαρκέσει μέχρι τον Μάιο του 2021.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί στενά την κατάσταση με τον COVID-19 σε καθημερινή βάση, και η καμπάνια και οι influencers ακολουθούν αυστηρά όλες τις προφυλάξεις και τα μέτρα στις χώρες τους. Ως εκ τούτου, κάποια στοιχεία στην καμπάνια μπορεί να αλλάξουν για να συμμορφωθούν με τους νέους κανόνες και περιορισμούς που ανακοινώνουν οι αρχές. Όλα τα Green Challenge έχουν ψηφιακές εναλλακτικές, προκειμένου να γίνει σεβαστή η κοινωνική αποστασιοποίηση και να προσαρμοστούμε σε μια γοργά εξελισσόμενη κατάσταση σε απρόσμενους καιρούς.

*Φωτογραφία | Jim Black από το Pixabay