Καθυστερήσεις και αναβολές πτήσεων λόγω της πυκνής ομίχλης που έχει καλύψει την περιοχή γύρω από το αεροδρόμιο «Μακεδονία» παρατηρούνται στη Θεσσαλονίκη.

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Από την Πέμπτη 23 Νοεμβρίου οι συνθήκες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι τελείως διαφορετικές. Εκείνη την ημέρα έκλεισε ο διάδρομος προσγειώσεων – απογειώσεων, και από τότε χρησιμοποιείται ένας τροχόδρομος, δηλαδή ένας βοηθητικός διάδρομος, που έχει μικρότερο πλάτος και μήκος από κανονικό διάδρομο. Ο συγκεκριμένος έχει πλάτος 30 μέτρα και μήκος 2.100, δηλαδή είναι λίγο επάνω από το όριο για ένα Airbus A320 ή A321, που είναι ο συνήθης τύπος των μεγαλύτερων αεροσκαφών που πιάνουν στο αεροδρόμιό «Μακεδονία». Το πρόβλημα, όμως, με τον τροχόδρομο είναι ότι δεν διαθέτει κανένα βοήθημα. Ούτε ILS (Instrumental Landing System), ούτε ραδιοβοηθήματα, τίποτα. Οι προσγειώσεις κι οι απογειώσεις πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, δηλαδή κανένα σύστημα δεν καθοδηγεί τους πιλότους, παρά μόνο τα μάτια τους.

Αυτό δεν είναι πρόβλημα στις καλές μέρες, κι οι πιλότοι εκπαιδεύονται σε visual προσεγγίσεις. Όμως, η ομίχλη της Θεσσαλονίκης είναι ένα συχνότατο φαινόμενο, ιδίως τις πρωινές ώρες. Αυτό σημαίνει ότι με το παραμικρό φαινόμενο το αεροδρόμιο δεν θα μπορεί να προσεγγιστεί, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή, σκεφτείτε ότι το Σάββατο 25 Δεκεμβρίου δημιουργήθηκαν προβλήματα με ορατότητα κάτω από τα 4 χιλιόμετρα, ενώ με τη λειτουργία του ILS II και των ραδιοβοηθημάτων δεν θα υπήρχε πρόβλημα μέχρι τα 1.000 μέτρα (υπό προϋποθέσεις, προσγειώσεις στο «Μακεδονία» γίνονταν με τη χρήση ILS II με ορατότητα έως τα 450 μέτρα).

Τι λέει το αεροδρόμιο «Μακεδονίας»; 

Ο υπεύθυνος Τύπου της Fraport, Γιάννης Παπάζογλου, δήλωσε στο www. amna.gr/macedonia:

«Από την πλευρά μας καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια για να μην υπάρχει η παραμικρή ταλαιπωρία στους επιβάτες. Κάνουμε έκκληση προς τους επιβάτες να επισκέπτονται την επίσημη ιστοσελίδα του αεροδρομίου «Μακεδονία» (www.skg-airport.gr) προκειμένου να ενημερώνονται άμεσα και σωστά για όλες τις διαφοροποιήσεις που έχουν σημειωθεί»

Τι λέει ο υπουργός υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων

Ο υπουργός υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης δεσμεύτηκε ότι οι εργασίες θα πραγματοποιούνται σε τριπλές βάρδιες, ώστε το έργο να ολοκληρωθεί και ο διάδρομος να λειτουργήσει ξανά στις αρχές του Μαρτίου 2018.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ