Το κινηματογραφικό παιχνίδι παγκοσμίως παίζεται αυτή τη στιγμή στις αγορές των φεστιβάλ. Μία ισχυρή αγορά κάνει ένα ισχυρό φεστιβάλ. Όσο καλύτερα τα ανολοκλήρωτα πρότζεκτ στην αγορά, τόσο καλύτερο το ίδιο το Φεστιβάλ. Η Αγορά Ντοκιμαντέρ του 22ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε ανοδική τροχιά και αποτελεί την πιο σημαντική Αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής. Ευθύνη του Φεστιβάλ είναι να την ενισχύει διαρκώς με νέες δράσεις και πρωτοβουλίες.

Για πρώτη φορά, το Φεστιβάλ στο πλαίσιο της Αγοράς παρουσιάζει τρεις δράσεις που στόχο έχουν να ενισχύσουν κινηματογραφικά την ευρύτερη γεωγραφική μας περιοχή με κέντρο την Ελλάδα:

  1. Το Φεστιβάλ διοργανώνει το Thessaloniki Pitching Forum, μια πλατφόρμα συμπαραγωγών και συγχρηματοδότησης για δημιουργικά, τηλεοπτικά και new media ντοκιμαντέρ.
  2. Μια ακόμη νέα πρωτοβουλία του φεστιβάλ είναι το Agora Lab, ένα εργαστήρι ανάπτυξης στο οποίο ειδικοί του ντοκιμαντέρ διεθνούς φήμης προσφέρουν δωρεάν καθοδήγηση σε έλληνες σκηνοθέτες με ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο του μοντάζ.
  3. Επίσης, το φεστιβάλ παρουσιάζει τη νέα υπηρεσία Doc Counseling που προσφέρει ιδιωτικές συμβουλευτικές συναντήσεις σε έλληνες δημιουργούς.

 

Στο πλαίσιο ενδυνάμωσης της Αγοράς, καθιερώνεται Χρυσός Αλέξανδρος που θα απονέμεται σε σημαντικές προσωπικότητες του οπτικοακουστικού τομέα για την συνολική τους προσφορά στον χώρο του ντοκιμαντέρ. Ο πρώτος Χρυσός Αλέξανδρος στην ιστορία της Αγοράς του Φεστιβάλ θα απονεμηθεί στην sales agent Κατρίν Λε Κλεφ. Η Λε Κλεφ θεωρείται σήμερα μία από τις προσωπικότητες με τις περισσότερες διασυνδέσεις στον χώρο των πωλήσεων ντοκιμαντέρ. Έχει αναλάβει ως sales agent πολυβραβευμένα ντοκιμαντέρ, όπως τα: Έντουαρντ Σνόουντεν: Citizenfour, Cameraperson, Communion, Σονίτα, Our Time Machine, Οι Βαν Γκογκ της Κίνας και Το τελευταίο τρένο του γυρισμού. Ίδρυσε την εταιρεία πωλήσεων ντοκιμαντέρ CAT & Docs, όταν έφυγε από τη Fortissimo Films.

Με την υποστήριξη του ευρωπαϊκού προγράμματος Creative Europe MEDIA, η Αγορά φέτος παρουσιάζει περισσότερα από 400 ντοκιμαντέρ στην ψηφιοποιημένη βιντεοθήκη της (σε συνεργασία με το Cinando), ενώ οι επαγγελματίες του κινηματογραφικού χώρου που θα την επισκεφτούν ξεπερνούν τους 170.

Ειδικότερα, την Αγορά Ντοκιμαντέρ θα παρακολουθήσουν εκπρόσωποι και αγοραστές από κανάλια και εταιρείες, ανάμεσα στους οποίους οι ARTE (Γαλλία), Histoire (Γαλλία), HOT DOCS (Καναδάς), WGBH/PBS (ΗΠΑ), RTP 1&2 (Πορτογαλία), VRT (Βέλγιο), CAT&DOCS (Γαλλία), RISE AND SHINE (Γερμανία), VENICE INTERNATIONAL FILM CRITIC’S WEEK (Ιταλία), DECKERT DISTRIBUTION (Γερμανία), RADIO&TV (Βοσνία & Ερζεγοβίνη), CINEPHIL (Ισραήλ), FID MARSEILLE (Γαλλία), FILMS TRANSIT (Καναδάς), AL JAZEERA DOCUMENTARY CHANNEL (Κατάρ), BULGARIAN NATIONAL TV (Βουλγαρία), SUNNY SIDE OF THE DOC (Γαλλία), MONTREAL INTERNATIONAL DOCUMENTARY FESTIVAL (Καναδάς), RADIO & TV (Σλοβακία), TG4 (Ιρλανδία), TRT WORLD (Τουρκία), RTS (Switzerland) και πολλοί ακόμα.

 

AGORA DOCS IN PROGRESS

Τετάρτη 11 Μαρτίου 2020, 10.00-13.00, αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, Αποθήκη Δ

 Η Αγορά Ντοκιμαντέρ του 22ου ΦΝΘ παρουσιάζει τα Docs in Progress. Πρόκειται για 11 ταινίες από τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο, οι οποίες παρουσιάζονται στους παραγωγούς, εκπροσώπους πωλήσεων (sales agents), διανομείς και εκπροσώπους φεστιβάλ που θα είναι παρόντες στη φετινή διοργάνωση. Στα Docs in Progress η ελληνική εταιρία post-production 2|35 Inc προσφέρει βραβείο σε υπηρεσίες post-production, ενώ απονέμεται το βραβείο MuSou σε υπηρεσίες ήχου και μουσικής. Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου προσφέρει για δεύτερη χρονιά βραβείο που αντιστοιχεί σε χρηματικό έπαθλο 3.000 ευρώ. Επιπλέον, μέσω της συνεργασίας με το Φεστιβάλ Visions du Réel (Ελβετία), ο νικητής του πρώτου βραβείου εξασφαλίζει διαμονή και δωρεάν διαπίστευση στο Φεστιβάλ της Ελβετίας τον Απρίλιο. Για πρώτη φορά, εγκαινιάζεται το Βραβείο για Υποτιτλισμό από την εταιρεία Νεανικό Πλάνο.

Η διεθνής επιτροπή των Docs in Progress αποτελείται από τους:
Anja Dziersk, Rise and Shine World Sales, Γερμανία
Giona Nazzaro, Venice International Film Critic’s Week & Visions du Reel, Ιταλία
Βίκυ Μίχα, asterisk*, Ελλάδα

 

Οι ταινίες που συμμετέχουν στο τμήμα Docs in Progress είναι οι:

  1. ACTS OF LOVE Σκηνοθεσία Isidore Bethel, Συν-σκηνοθεσία Francis Leplay, Παραγωγή Lucie Rego, Pauline Tran Van LieuHutong Productions, Συμπαραγωγή Jamie GonçalvesSin Sitio Cine, Γαλλία, ΗΠΑ
  2. AFFECTIVE GEOGRAPHY Σκηνοθεσία Mari Moraga, Παραγωγή Eduarda GalvãoSúbita Filmes, Συμπαραγωγή Mário Patrocínio, Luis CamposBRO Cinema, Βραζιλία, Πορτογαλία
  3. DISPLACED IN HEAVEN (working title) Σκηνοθεσία – Παραγωγή Khaled Jarrar, Jenin Films, Συμπαραγωγή Thomas Kaske, Kaske Film, Παλαιστίνη, Γερμανία, Κατάρ
  4. EPIC OF A STONE Σκηνοθεσία Sean Wang, Παραγωγή Jia ZhaoMuyi Film, Συμπαραγωγή Zijian WangBlack Fin, Valérie MontmartinLittle Big Story, Rea Apostolides, Yuri Averof – Anemon Productions, Ολλανδία, Κίνα, Γαλλία, Ελλάδα
  5. ESPERANTO Σκηνοθεσία – Παραγωγή Στρατής Χατζηελενούδας, Ελλάδα
  6. A HAPPY MAN Σκηνοθεσία Soňa G. Lutherová, Παραγωγή Maros HeckoAzyl Production, Peter Veverka, Nova Prospekt, Συμπαραγωγή Filip Čermák, Σλοβακία, Τσεχία
  7. IF ITS NOT OK ITS NOT THE END Σκηνοθεσία – Παραγωγή Salvador Muñoz, Συμπαραγωγή Raul Mora Jorquera, Producciones Minúsculas, Ελλάδα, Ισπανία
  8. LAND OF MILK AND HONEY Σκηνοθεσία Gonzalo Recio, Συν-σκηνοθεσία Héctor DomínguezViguera, Carlos Mora, Παραγωγή Andrés Díaz, Zerkalo Films, Ισπανία
  9. MADE IN VAIN Σκηνοθεσία Μιχάλης Κλιούμης, Παραγωγή Λουΐζος Ασλανίδης, Ekso Productions, Συμπαραγωγή Μιχάλης Κλιούμης, Ελλάδα
  10. Q Σκηνοθεσία – Παραγωγή Jude Chehab, Παραγωγή Rita Baghdadi, Chehab Films, ΗΠΑ, Λίβανος
  11. TARGUIA Σκηνοθεσία Leila Artese Benhadj, Παραγωγή Justin Pechberty, Les Valseurs, Γαλλία, Αλγερία

 Την προετοιμασία της παρουσίασης έχει αναλάβει η σύμβουλος και προγραμματίστρια ντοκιμαντέρ Anna Glogowski.

THESSALONIKI PITCHING FORUM    

Δευτέρα 9 Μαρτίου (09.30–14.00) / ανοικτό στο κοινό

Το Thessaloniki Pitching Forum είναι η νέα πλατφόρμα συμπαραγωγής και συγχρηματοδότησης του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης για δημιουργικά και τηλεοπτικά ντοκιμαντέρ, αλλά και new media ντοκιμαντέρ (εικονικής & ενισχυμένης πραγματικότητας κ.α.) που προορίζονται για κινηματογραφική διανομή, τηλεοπτική προβολή και καλλιτεχνική έκθεση εν γένει. Οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν το πρότζεκτ τους, να δεχτούν σχόλια και συμβουλές και να ακονίσουν το υλικό τους κατά τη διάρκεια του διήμερου εργαστηρίου και την προετοιμασία για το pitching από ειδήμονες του ντοκιμαντέρ. Στη συνέχεια παρουσιάζουν το πρότζεκτ κατά το μονοήμερο pitching σε ένα διεθνές πάνελ από ειδικούς και έχουν κατ’ ιδίαν συναντήσεις με επαγγελματίες του χώρου.

Πιο αναλυτικά, το Thessaloniki Pitching Forum περιλαμβάνει το Group Work (7-8/3, Αποθήκη Γ και αίθουσα Τάκης Κανελλόπουλος), το Pitching (11/3, 09.30–14.00, αίθουσα Παύλος Ζάννας) και τα Roundtable Meetings (11/3 – 15.00-18.00 & 12/3 – 09.00-18.00, Αποθήκη Γ).

Φέτος, θα απονεμηθούν τα εξής βραβεία: Βραβείο Thessaloniki Pitching Forum (2000 ευρώ), Βραβείο ΕΡΤ – Thessaloniki Pitching Forum (2000 ευρώ) για ελληνικό πρότζεκτ, Βραβείο Μεσογειακού Ινστιτούτου Κινηματογράφου (MFI Script2Film Workshop), που αντιστοιχεί σε μια υποτροφία για το Doc Lab αξίας 2500 ευρώ καθώς και διαμονή στη Νίσυρο και τη Ρόδο για το έτος 2020 σε ένα  από τα επιλεγμένα project, Βραβείο DAEDocumentary Association of Europe (Συμβουλευτικές συνεδρίες και δωρεάν συνδρομή μέλους), Βραβείο Aylon Productions Digital Services (Ψηφιοποίηση υλικού από την Aylon Productions) και Βραβείο Beldocs (Διαμονή και Διαπίστευση για το επόμενο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Beldocs).

Η διεθνής επιτροπή του Thessaloniki Pitching Forum αποτελείται από τους:
Heidi Tao Yang, Hot Docs Film Funds, Καναδάς
Gitte Hansen – First Hand Films, Ελβετία
Hanka Kastelicová, HBO Europe, Τσεχία

Στο φετινό πάνελ των commissioners συμμετέχουν οι:
Kenan Aliyev, Current Time TV, ΗΠΑ
Magdalena Borowska, TVP, Πολωνία
Maelle Guenegues, CAT&Docs, Γαλλία
Devin Karambelas, WGBH/PBS, ΗΠΑ
Hanka Kastelicova, HBO Europe, Τσεχία
Sabine Lange, ARTE, Γαλλία
Fabio Mancini, RAI, Ιταλία
Choy Lin Mok, TRTWorld, Τουρκία
Jan Rofekamp, Films Transit, Καναδάς
Depi Vrettou, ERT, Ελλάδα
Heidi Tao Yang, HotDocs, Καναδάς
Debra Zimmerman, WMM, ΗΠΑ

 

Οι tutors για τα ομαδικά εργαστήρια είναι οι:
Gitte Hansen, First Hand Films, Ελβετία
Brian Hill, Century Films, Μ.Βρετανία
Ove Rishøj Jensen, Paradiddle Pictures, Δανία
Paula Vaccaro, Pinball London, Μ. Βρετανία

Ο καταξιωμένος μοντέρ Jesper Osmund (Δανία) θα παρέχει συμβουλές στους συμμετέχοντες δημιουργούς.

 

Οι προτάσεις του Thessaloniki Pitching Forum είναι οι εξής:

  1. BARK OF A STARVING DOG (working title) Σκηνοθεσία Ketevani Kapanadze, Παραγωγή Ana Tsimintia, This Street Hurts Me, Γεωργία
  2. BOYLESQUE Σκηνοθεσία Bogna Kowalczyk, Παραγωγή Tomasz Morawski, Katarzyna Kuczyńska, Haka Films, Πολωνία 
  3. DEAD SEA GUARDIANS Σκηνοθεσία Ido Glass, Yoav Kleinman, Παραγωγή Kleinman & Glass, Συμπαραγωγή Linda Goldstein Knowlton, Ισραήλ, ΗΠΑ
  4. EXILE(S) Σκηνοθεσία Γιώργος Ηλιόπουλος, Παραγωγή Σοφία Εξάρχου, Ελλάδα 
  5. EXPEDITION 49 Σκηνοθεσία Alisa Kovalenko, Συν-σεναριογράφος Stephane Siohan, Παραγωγή Stephane Siohan, East Roads Films, Συμπαραγωγή Valery Kalmykov, Trueman Production, Ουκρανία, Γαλλία
  6. FED CUP 86 Σκηνοθεσία Adam Sedlak, Παραγωγή Vratislav Šlajer, Jakub Kostal, Bionaut, Συμπαραγωγή Ludka Kierczak, Kosmonaut, Τσεχία Σε συνεργασία με το Eurodoc
  7. KARAOKE NATION Σκηνοθεσία Einari Paakkanen, Παραγωγή Marianne Mäkelä, Napafilms, Συμπαραγωγή Stina Gardell, Mantaray Film & Stefan Kloos, Kloos & Co, Φινλανδία, Σουηδία Σε συνεργασία με το MFI
  8. LP Σκηνοθεσία Luca Lancise, Παραγωγή Simone Catania, Michele Fornasero, Indyca, Ιταλία
  9. MACHIAS 5AM Σκηνοθεσία Pauline Lietar, Παραγωγή Jennifer Deschamps, Little Big Story, Γαλλία
  10. MIGHTY AFRIN Σκηνοθεσία Άγγελος Ράλλης, Παραγωγή Maria del Mar Rodriguez, Άγγελος Ράλλης, AR Productions, Συμπαραγωγή Birgit Kemner, Manny Films, Ελλάδα, Γαλλία
  11. THE STATE OF ISRAEL VS HANEEN ZOABI Σκηνοθεσία Noa Ben Hagai, Παραγωγή Osnat Trabelsi, Trabelsi Productions, Συμπαραγωγή Paul Cadieux, Filmoption International, Ισραήλ, Καναδάς
  12. A STEADY JOB Σκηνοθεσία Mattia Colombo, Gianluca Matarrese, Παραγωγή Giovanni Donfrancesco, Altara Films, Συμπαραγωγή Jasmina Sijercic, Bocalupo Films, Ιταλία, Γαλλία
  13. STRANDHZA Σκηνοθεσία Pepa Hristova, Παραγωγή Julia Cöllen, Karsten Krause, Fünferfilm, Συμπαραγωγή Martichka Bozhilova, Agitprop, Γερμανία, Βουλγαρία
  14. STRAY BODIES Σκηνοθεσία Ελίνα Ψύκου, Παραγωγή Αντιγόνη Ρώτα, Jungle Films, Συμπαραγωγή Contrast Film, Doc Lab, Red Carpet Films, Anemon Productions, Ελλάδα, Ελβετία, Ιταλία, Βουλγαρία

Agora Lab

Μια νέα πρωτοβουλία της Αγοράς Ντοκιμαντέρ, το Agora Lab είναι ένα εργαστήρι ανάπτυξης υλικού, στο οποίο επαγγελματίες μοντέρ, αλλά και άλλοι επαγγελματίες του ντοκιμαντέρ, προσφέρουν καθοδήγηση σε σκηνοθέτες με ταινίες που βρίσκονται στο στάδιο του μοντάζ. Η επιλογή των πρότζεκτ γίνεται από τις αιτήσεις για το τμήμα του Docs in Progress.

 

ARRAFA: WHERE DEAD PEOPLE USED TO LIVE, Σκηνοθεσία Μάριος Κλεφτάκης, Ισαβέλλα Αλωπούδη, Παραγωγή Ισαβέλλα Αλωπούδη, Ελλάδα

ΕΝΘΥΜΙΟΝ | ΜΕΜΕΝTO, Σκηνοθεσία Νίκος Ζιώγας, Παραγωγή Αντιγόνη Γαβριατοπούλου, A&G Films Media Entertainment, Ελλάδα

Ε_ΦΥΓΑ | Ι_LEFT, Σκηνοθεσία – Παραγωγή Γιολάντα Μαρκοπούλου, POLYPLANITY Productions, Συμπαραγωγή Kaj Holmberg, Why Not Films, Ελλάδα, Γερμανία

EVERYTHING YOU SAY ABOUT ME | OTI VAKERESA MANGE Σκηνοθεσία – Παραγωγή Ευαγγελία Γούλα, Ελλάδα

ΟΤΑΝ ΣΥΝΑΝΤΩ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΟΥ Σκηνοθεσία  Γιάννης Καρύδας, Παραγωγή Χρυσάνθη Γούλα, Squeezer Films, Συμπαραγωγή Αλέξης Αναστασιάδης, Artcut, Ελλάδα

 

Συμβουλεύουν οι:
Cecilie Bolvinkel
Σύμβουλος ντοκιμαντέρ, παραγωγός, Rough Cut Service – Φινλανδία

Francois Sculier
Μοντέρ, σκηνοθέτης, trainer – Γαλλία

Philippe Bellaïche
Διευθυντής φωτογραφίας, σκηνοθέτης – Ισραήλ

 

MEET THE FUTURE

Με το βλέμμα στο μέλλον, η Agora Doc Market ανακαλύπτει και συστήνει στους επισκέπτες της νέα ταλέντα του κινηματογράφου από την ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Μεσογείου που κάνουν τα πρώτα βήματα στην καριέρα τους μέσα από τη δράση Meet the Future. Φέτος, εστιάζουμε σε ανερχόμενα ταλέντα από τη Σερβία.

Οι σέρβοι δημιουργοί του Meet the Future θα συστηθούν στους επαγγελματίες της Αγοράς και θα δείξουν υλικό από την καινούργια τους ταινία.

 

Οι συμμετέχοντες σκηνοθέτες είναι:
Danilo Cekovic
Vanja Kovacevic
Tea Lukac
Luka Papić

Την προετοιμασία της παρουσίασης έχει αναλάβει ο βραβευμένος παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic).

 

Doc Counseling
8-13 Μαρτίου 2020

Η Αγορά παρουσιάζει μια νέα υπηρεσία για τους ντοκιμαντερίστες, η οποία προσφέρει ιδιωτικές συμβουλευτικές συναντήσεις για θέματα όπως: στρατηγική για φεστιβάλ, χρηματοδότηση ντοκιμαντέρ, διανομή, γραφείο υποστήριξης Media, social media και marketing, μεταξύ άλλων.

Οι συμμετέχοντες σύμβουλοι είναι:
Άννα Κασιμάτη – Creative Europe MEDIA
Jan Rofekamp –Films Transit, sales agent / σύμβουλος, Καναδάς
Βίκυ Μίχα – asterisk*, σύμβουλος marketing / παραγωγός, Ελλάδα
Madeleine Avramoussis – ειδήμονας σε θέματα ντοκιμαντέρ / σύμβουλος, Γαλλία
Maria Bonsanti – Eurodoc, εκπαίδευση, Γαλλία
Debra Zimmerman – Women Make Movies, παραγωγός / διανομέας, ΗΠΑ
Selin Murat – Montreal International Documentary Festival & DAE, προγραμματισμός, Καναδάς
Ηλίας Γεωργιόπουλος, Danaos Films, διανομέας, Ελλάδα
Αντιγόνη Παπαντώνη, Heretic Outreach, acquisitions, Ελλάδα

 

Agora Doc Market Masterclass

SCRIPTING THE UNSCRIPTED
Του Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ
Τετάρτη 11 Μαρτίου, 18.00-19.00, αίθουσα Σταύρος Τορνές, Αποθήκη 1

Συχνά πολλοί χαρακτηρίζουν τα ντοκιμαντέρ «αυτοσχεδιαστικά» ή αναφέρουν ότι δεν έχουν σενάριο, την ώρα που οι ταινίες μυθοπλασίας αποκαλούνται «αφηγήσεις». Ωστόσο, οι ντοκιμαντερίστες ακολουθούν τις ίδιες αρχές δραματικής δομής, αφήγησης, ανάπτυξης χαρακτήρων, κίνησης, ρυθμού και οπτικής σύνταξης. Η διαδικασία της κινηματογράφησης μη μυθοπλαστικού περιεχομένου δημιουργεί μοναδικές προκλήσεις για τη μορφή ενός ντοκιμαντέρ, αλλά τα ντοκιμαντέρ μπορούν –και συχνά πρέπει- να έχουν σενάριο. Σε αυτό το masterclass, ο δύο φορές απόφοιτος του Sundance Institute, Αλεξάντρ Ο. Φιλίπ θα καταδείξει την ανάγκη δομής και σεναρίου σε ιστορίες «χωρίς σενάριο», την αξία της σεναριογραφίας έναντι της αναζήτησης αφηγηματικής δομής στο μοντάζ και θα παρέχει μια ποικιλία τεχνικών για τους ντοκιμαντερίστες που επιδιώκουν να τελειοποιήσουν τις ικανότητές τους στην αφήγηση.

 

MOVING DOCS
Documentary Film Audiences in Europe: Findings from the Moving Docs Survey
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2020
11.00-12.30, Agora Hub, Αποθήκη Γ

Τον Δεκέμβριο του 2019, τα Moving Docs και το Δίκτυο του Ευρωπαϊκού Ντοκιμαντέρ – σε συνεργασία με τα Europa Cinemas, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Docs Barcelona, Doc Lounge, IceDocs, Rise & Shine, CineDoc Greece και Πάντειον Πανεπιστήμιο, ξεκίνησαν μια έρευνα για το κοινό του ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη. Διαθέσιμη σε επτά γλώσσες, έλαβε περισσότερες από 1500 απαντήσεις. Σε αυτή την παρουσίαση, ο επικεφαλής της έρευνας, Δρ Huw D Jones (Πανεπιστήμιο του Σάουθαμπτον, Βρετανία) θα συνοψίσει τα αποτελέσματά της σχετικά με το ποιος βλέπει ντοκιμαντέρ στην Ευρώπη και πόσο συχνά οι θεατές βλέπουν ταινίες τεκμηρίωσης σε διαφορετικές πλατφόρμες και θα αναφερθεί στα μέσα που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν το κοινό να παρακολουθεί περισσότερα ντοκιμαντέρ. Θα εξετάσει, επίσης, γιατί το κοινό παρακολουθεί ντοκιμαντέρ και πώς επηρεάζεται από αυτή την εμπειρία. Η έρευνα θα βοηθήσει τους συνεργάτες των Moving Docs, τους διανομείς ντοκιμαντέρ και τους προγραμματιστές σε φεστιβάλ να μάθουν περισσότερα για το κοινό τους και θα προσφέρει πρακτικές συμβουλές για το πώς μπορεί κανείς να φτάσει σε μεγαλύτερο κοινό και να εμπλέξει διαφορετικές ηλικίες και ομάδες ειδικού ενδιαφέροντος.

 

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ VISIONS DU RÉEL

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και το αναγνωρισμένο Φεστιβάλ Visions du Réel (Ελβετία) με χαρά ανακοινώνουν τη συνεργασία τους για το διάστημα 2019-2020. Τα δύο φεστιβάλ και οι Αγορές τους θα προβάλλουν έξι ταινίες παραγωγή της κάθε χώρας στο Doc Market (ΦΝΘ) και το Media Library (Visions du Réel) αντίστοιχα.

 

Φέτος οι ελληνικές ταινίες που συμμετέχουν στο Media Library είναι:

ΟΙ ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΑΘΗΝΑΙΟΙ | THE UNKNOWN ATHENIANS, 76΄
Σκηνοθεσία Αγγελική Αντωνίου
Παραγωγή Αγγελική Αντωνίου

ΚΥΡΙΑΚΕΣ | SUNDAYS, 81΄
Σκηνοθεσία Αλήθεια Αβράμης
Παραγωγή Γιώργος Καρναβάς, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης, Heretic
Συμπαραγωγή: Mathieu Bompoint, Mezzanine Films

Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ | MUSIC OF THINGS, 90΄
Σκηνοθεσία Μένιος Καραγιάννης
Παραγωγή Μένιος Καραγιάννης

Ο ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ | FOURTH CHARACTER, 81΄
Σκηνοθεσία Κατερίνα Πατρώνη
Παραγωγή Ελένη Χανδρινού
Συμπαραγωγή Μαρία Κοντογιάννη, Μιχάλης Σαραντινός, STEFICON

Ο ΣΠΥΡΟΣ ΚΑΙ Ο ΓΥΡΟΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ | SPIROS AND THE CIRCLE OF DEATH, 56΄
Σκηνοθεσία Δημήτριος Καφίδας, Λίνος Καφίδας
Παραγωγή Δημήτριος Καφίδας, Λίνος Καφίδας

EXPRESS SCOPELITIS, 70΄
Σκηνοθεσία Αιμιλία Μήλου
Παραγωγή Αντιγόνη Γαβριατοπούλου, AG FILMS
Συμπαραγωγή Γιάννης Εξηντάρης, N-TRANCE LT

Επιπλέον, ο/η νικητής/νικήτρια του τμήματος Docs in Progress της Θεσσαλονίκης καλείται αυτόματα να συμμετέχει στην Αγορά του Φεστιβάλ Visions du Réel με δωρεάν διαπίστευση και 3 διανυκτερεύσεις για να προωθήσει περαιτέρω την ταινία του και αντίστοιχα ο/η νικητής/νικήτρια του Pitching du Réel για να συμμετέχει στην Αγορά Ντοκιμαντέρ του επόμενου χρόνου. Αυτή η συνεργασία ενώνει δύο μεγάλα φεστιβάλ της Ευρώπης που μοιράζονται κοινά ενδιαφέροντα και ενδυναμώνει τη διανομή των ταινιών αλλά και τη δικτύωση των ίδιων των δημιουργών.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ