Το Be My Eyes είναι μια εφαρμογή -αλλά και μια κοινότητα- μέσω της οποίας εθελοντές βοηθούν τυφλούς και άτομα με μειωμένη όραση σε καθημερινές δραστηριότητες

Όλοι μας ελέγχουμε ημερομηνίες λήξης, διαλέγουμε ρούχα που ταιριάζουν βάσει χρωμάτων, βλέπουμε πότε θα έρθει το λεωφορείο, συγκρίνουμε τις τιμές των προϊόντων στο σούπερ μάρκετ. Ζούμε όμως και σε έναν εξαιρετικά μη προσβάσιμο κόσμο, που σημαίνει ότι αυτά τα καθημερινά tasks που είναι εύκολα για κάποιους, για τυφλούς και άτομα με μειωμένη όραση είναι πιο δύσκολα. Η εφαρμογή Be My Eyes δίνει μία ψηφιακή λύση.

Το Be My Eyes είναι μια εφαρμογή με χρήστες από 150 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα. Στόχος της είναι να κάνει τον κόσμο περισσότερο προσβάσιμο για τους τυφλούς και τα άτομα με μειωμένη όραση και γι’αυτό στηρίζεται σε μια κοινότητα εθελοντών. Ο τυφλός χρήστης που χρειάζεται βοήθεια με κάτι μπορεί να κάνει βιντεοκλήση μέσω του app, στην οποία θα απαντήσει κάποιος εθελοντής. Ο εθελοντής βλέποντας μέσα από την κάμερα του χρήστη, «δανείζει» τα μάτια του και απαντάει στις ερωτήσεις.

Η εφαρμογή γνωρίζει ήδη μεγάλη επιτυχία, με χρήστες και εθελοντές στο Twitter να μιλούν για τις θετικές τους εμπειρίες.

Έμπνευση για τον ιδρυτή Hans Jørgen Wiberg, που έχει και ο ίδιος μειωμένη όραση, ήταν η συμμετοχή του στη Δανέζικη Ομοσπονδία Τυφλών. Ήξερε πως οι τυφλοί και τα άτομα με μειωμένη όραση χρειάζονται μερικές φορές λίγη βοήθεια στην καθημερινότητά τους, αλλά όταν ένας φίλος του τού είπε πως χρησιμοποιεί βιντεοκλήσεις με φίλους και συγγενείς για να ξεπεράσει τα καθημερινά αυτά εμπόδια, σκέφτηκε πως το ίδιο θα μπορούσε να γίνει και σε μεγαλύτερη κλίμακα, μέσω μιας ψηφιακής πλατφόρμας.

Το Be My Eyes κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 2015 και πλέον φιλοξενεί πάνω από 350.000 χρήστεςκαι 5.500.000 εθελοντές από 150 χώρες και υποστηρίζει 180 γλώσσες, κάνοντάς το μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες μικρο-εθελοντισμού στον κόσμο. Επιπλέον, αν κάτι είναι επείγον ή σοβαρό, ο χρήστης μπορεί να καλέσει απευθείας την εξυπηρέτηση πελατών και να λάβει από εκεί τις απαντήσεις του.