Τα Πρότυπα Εκπαιδευτήρια Θεσσαλονίκης βρίσκονται πάντα και με κάθε δυνατό τρόπο κοντά στην οικογένεια και στα παιδιά. Μέσα στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας σχολείου – οικογένειας, διοργανώνουμε για ενδέκατη συνεχή χρονιά τις «Απογευματινές συναντήσεις γονέων για τις ανάγκες και τους προβληματισμούς της σύγχρονης οικογένειας» με θέμα:
«Μεγαλώνοντας μαζί με τα παιδιά μας»

Στις συναντήσεις αυτές θα συζητήσουμε και θα αναλύσουμε θέματα καθημερινά που μας απασχολούν και μας προβληματίζουν σε σχέση με τον γνωστό – άγνωστο κόσμο των παιδιών μας.

Κάθε Δευτέρα ή Τετάρτη, από τις 10 Φεβρουαρίου ως και τις 19 Μαΐου 2016, από τις 18:30 ως τις 20:30 θα συναντιόμαστε στους χώρους των Εκπαιδευτηρίων μας, στους Ελαιώνες Πυλαίας, όχι μόνο για να ακούσουμε καταξιωμένους ειδικούς επιστήμονες και επαγγελματίες, αλλά και για να αφουγκραστούμε, να συζητήσουμε και να εκφράσουμε τις απορίες και τους ιδιαίτερους προβληματισμούς μας.

Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή και η συνεργασία σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής, της ανάπτυξης και της συμπεριφοράς των παιδιών μας.
Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη γραμματεία του σχολείου
ή στο e-mail: [email protected]

Φεβρουάριος

Τετάρτη 10/2/16

Επικοινωνία μέσα στην οικογένεια: Καθώς τα μέλη της οικογένειας εξελίσσονται,
δημιουργούνται κώδικες επικοινωνίας, έτσι ώστε να λειτουργούν μεταξύ τους με κατανόηση και αρμονία. Με αυτόν τον τρόπο χτίζεται ένα σύστημα αξιών και δομών για τη μετέπειτα εξέλιξη της οικογένειας ως συνόλου αλλά και του κάθε ατόμου χωριστά.
Πώς αναπτύσσονται και καλλιεργούνται θετικοί και εποικοδομητικοί τρόποι επικοινωνίας; Πιθανοί παράγοντες που μπορεί να την εμποδίσουν.
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 15/2/16
Το παιδί μας: ο κόσμος όλος… Το παιδί μας: o καθρέφτης μας
Βιωματικό σεμινάριο μουσικοθεραπείας
Με τη δύναμη της μουσικής θα κάνουμε χώρο στον εαυτό μας να ακουστεί και να εκφραστεί, θα διερευνήσουμε πώς «καθρεφτιζόμαστε» στα παιδιά μας, τι μηνύματα παίρνουμε μέσα από αυτό το καθρέφτισμα, πώς μπορούμε να τα αξιοποιήσουμε, ώστε να διατηρούμε τις ισορροπίες μέσα μας: να εξακολουθούμε να ακούμε και να τροφοδοτούμε τον εαυτό μας και να είμαστε δοτικοί γονείς. • Πολύνα Κάβουρα ΜΑ NRMT (Master of Arts Nordoff Robbins Music Therapist), Υπεύθυνη «Melotropio»

Τετάρτη 24/2/16
Το αναπτυσσόμενο παιδί: Τι να περιμένω, τι αλλάζει και τι μπορώ να κάνω;
Η ανατροφή του παιδιού και η διαπαιδαγώγησή του αποτελεί ένα έργο μακροχρόνιο και κατά τη διάρκειά του συμβαίνουν πολλά γεγονότα και αλλαγές. Υπάρχουν κομβικά σημεία που χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς σε σχέση με την εξέλιξη των παιδιών τους και πώς μπορούν να διαχειριστούν πιθανές δυσκολίες;
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

ΜΑΡΤΙΟΣ

Τετάρτη 2 /3/16

Παιδική Διατροφή και Οικογένεια
Με ποιους τρόπους μπορούμε ως γονείς να βελτιώσουμε τις διατροφικές συνήθειες των παιδιών μας;
Ποια είναι η σημασία των οικογενειακών γευμάτων; Πώς μπορούν να γίνουν διασκεδαστικά και παράλληλα εκπαιδευτικά για τα παιδιά μας; Πώς μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν το υπέρβαρο παιδί να υιοθετήσει έναν υγιεινό τρόπο ζωής και μια ισορροπημένη διατροφή;
• Βαρβάρα Καραγιαννίδου, Διατροφολόγος- Διαιτολόγος, ΜMedSci

Τετάρτη 9 /3/16
Επείγουσες πρώτες βοήθειες σε παιδί και βρέφος – Α΄ μέρος
Πώς αντιμετωπίζουμε σε παιδιά και βρέφη την πνιγμονή, το σοκ αναφυλαξίας, τα εγκαύματα, τα χτυπήματα, την επιληπτική κρίση, την αιμορραγία. Θέση ανάνηψης, καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση.
• Rescue Training International (RTI)

Τετάρτη 16 /3/16
Επείγουσες πρώτες βοήθειες σε παιδί και βρέφος – Β΄μέρος
Επανάληψη-εμπέδωση θεμάτων Α’ μέρους και πρακτική εφαρμογή σε κούκλα
• Rescue Training International (RTI)

Τετάρτη 23 /3/16
Είναι οι Η/Υ,τα ipad και tablets επιβλαβή για τα παιδιά; Οι εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες έχουν δημιουργήσει και ένα νέο περιβάλλον διασκέδασης, επικοινωνίας και μάθησης. Οι touch screen συσκευές και οι πλατφόρμες παιχνιδιών ενδείκνυνται για τα παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας; Τα tablets έχουν σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζουν τον κόσμο που γνωρίζουμε όλοι, αντανακλώντας τον μέσω της αίσθησης της αφής. Οι γονείς που επιλέγουν να περιορίζουν ή αρνούνται τη χρήση των νέων συσκευών τεχνολογίας, στερούν από τα παιδιά τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν τεχνολογική νοημοσύνη (εγγραματοσύνη) ή απλά τα κρατούν προστατευμένα από έναν άγνωστο κίνδυνο; Πρέπει να φοβάται ένας γονέας την ενασχόληση του παιδιού του με αυτά; • Δέσποινα Δριβάκου Ψυχολόγος Συστημική/Οικογενειακή Ψυχοθεραπεύτρια,Life Coach NLP Master Practiotioner

Τετάρτη 30 /3/16
Ο αφηγηματικός λόγος στην προσχολική και στην πρώτη σχολική ηλικία Αφηγηματική τεχνική και τρόποι εκφοράς του αφηγηματικού λόγου. Πώς περιγράφονται τα γεγονότα μιας ιστορίας;Ποιος ο ρόλος του παραμυθιού στην ανάπτυξή του και πώς αυτή η τεχνική μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αποτελεσματικό τρόπο; Χρήση ειδικών μέσων τεχνολογίας για τη διευκόλυνσή του. • Χριστίνα Λεπίδου, Αναπτυξιακή ψυχολόγος MSc
ΑΠΡΙΛΙΟΣ

Τετάρτη 6 /4/16
Προβληματισμοί μέσα και γύρω από την εφηβεία
Η αυτοαντίληψη και εικόνα σώματος του παιδιού. Πού κατευθύνεται. Ο επαναπροσδιορισμός των σχέσεων με τους γονείς που επιχειρεί ο έφηβος. Σχέσεις με το αντίθετο φύλο καθώς και αναμενόμενοι και
μη πειραματισμοί του. Τα όρια και οι χειρισμοί ενός ατόμου που δεν είναι ούτε παιδί ούτε ενήλικας. Σχολική επίδοση και το άγχος των εξετάσεων. Η αυτοεκτίμηση, οι φόβοι και ανασφάλειες του εφήβου. Οι οθόνες και η επίδραση στον ψυχισμό (TV, PC, Κινητό,tablet).
• Τιμόθεος Σάββα, παιδοψυχίατρος – Πελαγία Μαρτιμιανάκη, ψυχολόγος, συστημική ψυχοθεραπεύτρια – Εβίτα Τσαγκαρλή, ψυχολόγος, ειδική παιδαγωγός

Δευτέρα 11 /4/16
Ερωτήσεις που φοβόμαστε, απαντήσεις που μας δυσκολεύουν
Η περιέργεια κυριαρχεί και καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο που βλέπουν τα παιδιά τον κόσμο. Συχνά, είτε με ειδικές αφορμές ή απλά από ενδιαφέρον, αφοπλίζουν τους γονείς με ερωτήσεις που μπορεί να προκαλέσουν αμηχανία. Πώς μπορούμε ως γονείς να διαχειριστούμε «δύσκολες» ερωτήσεις σχετικά με το «πώς γεννήθηκα;», «γιατί ο παππούς πήγε στον ουρανό;», «γιατί τα αγόρια είναι δαφορετικά από τα κορίτσια;» κ.ά. αλλά και να κρατήσουμε ζωντανή την περιέργεια που θα χρειαστούν ως ενήλικες στην αναζήτηση της προσωπικής τους Ιθάκης.
• Λάρα Σουές, ψυχολόγος,ψυχοθεραπεύτρια

Τετάρτη 20 /4/16
«Πρώιμες αναμνήσεις»
Βιωματικό Σεμινάριο μέσω Εικαστικής Έκφρασης (Art Therapy)
Οι αναμνήσεις που εκλεκτικά θυμόμαστε από τις εμπειρίες της παιδικής μας ηλικίας μπορεί να εκφράζουν τη σημερινή τοποθέτησή μας στη ζωή.
Μέσα από την αυθόρμητη ζωγραφική, διαλέγοντας μορφές, γραμμές, χρώματα, επικοινωνούμε με σύμβολα, έχοντας σαν αφετηρία ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός, μοναδικός, ιδιαίτερος.

• Ελένη Πάλλη, εικαστικός- παιδαγωγός, MSc Art Therapy, καθηγήτρια Εικαστικής Αγωγής Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Μάιος

Πέμπτη 19/5/16
Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό –
Προτάσεις για την ομαλή προσαρμογή του μαθητή στο νέο σχολικό περιβάλλον
Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον από τους ειδικούς στο θέμα της μετάβασης των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό. Πόσο σημαντικές θεωρούνται πλέον η κοινωνική και η συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού ως παράγοντες της προσαρμοστικότητάς του στο νέο περιβάλλον; Τι χρειάζεται να γνωρίζουν οι γονείς και ποιος ο ρόλος τους σε αυτή τη σημαντική στιγμή του παιδιού;

• Στέλλα Λύκου, Διευθύντρια του Νηπιαγωγείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Νίκος Πανουργιάς, Διευθυντής του Δημοτικού σχολείου των Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης
• Πόπη Λάμπα, MSc Αναπτυξιακή Νευροψυχολογία, Σχολική Σύμβουλος Προτύπων Εκπαιδευτηρίων Θεσσαλονίκης

Παρατηρήσεις
• Παρακαλούμε δηλώστε εγκαίρως συμμετοχή στη γραμματεία του σχολείου

Τηλέφωνο 2310-300002 e-mail: [email protected]

• Ο αριθμός των συμμετεχόντων είναι περιορισμένος

• Δυνατότητα συμμετοχής σε όσες από τις συναντήσεις επιθυμείτε

• Τα σεμινάρια είναι δωρεάν και απευθύνονται σε όλους τους γονείς της πόλης μας

• Κατά τις ώρες των συναντήσεων υπάρχει δυνατότητα δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στον χώρο του σχολείου.