Η δευτερογενής αγορά προϊόντων- κοινώς τα είδη «από δεύτερο χέρι»- αποτελούν μια αγορά με μεγάλη ζήτηση αλλά ακόμη μικρή προσφορά στην Ελλάδα. Οι περισσότεροι ανακυκλώνουν προϊόντα μέσα στο προσωπικό τους δίκτυο, αν και η κατηγορία, το συναλλακτικό εμπόριο, ή η ανακύκλωση αποτελούν μεγάλο πεδίο της επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό.

Ιδίως σε ότι αφορά βρεφικά και παιδικά είδη, τα οποία παραμένουν χρήσιμα για πολύ μικρό χρονικό διάστημα, η «αλυσίδα» ανακύκλωσης σπάει αρκετά συχνά εφόσον δεν υπάρχουν διάδοχα παιδιά, ή ένα δίκτυο για να τα απορροφήσει.

Αυτό το κενό, το οποίο διαπιστώθηκε και βιωματικά, ήρθαν να καλύψουν οι ιδρυτές της swaplanet, μιας νέα εξειδικευμένης ψηφιακής πλατφόρμας, η οποία μάλιστα έχει ενταχθεί και στο εκκολαπτήριο του egg, που υποστηρίζει εδώ και χρόνια η Eurobank.

Πρόκειται για μια πρωτοποριακή διαδικτυακή πλατφόρμα για ανταλλαγή παιδικών ρούχων, που αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, έχει κάνει το ξεκίνημά της από το καλοκαίρι του 2021 στην Ελλάδα με πάνω από 1.400 πελάτες. Οι ιδρυτές της, ο Σερίφ Μπαρακάτ από την Αίγυπτο, με σπουδές μηχανικού και ΜΒΑ στον Καναδά, ο Τζίμυ Νικολαΐδης από το Ηνωμένο Βασίλειο, μεγαλωμένος στην Ελλάδα, μηχανικός και εφευρέτης και η Έλενα Στάμου, με εξειδίκευση στο διεθνές μάρκετινγκ και στα παιδιά, που έχει γυρίσει περισσότερες από 30 χώρες, συναντήθηκαν εν μέσω της πανδημίας στην Αθήνα, με σκοπό να δημιουργήσουν μια νεοφυή επιχείρηση, βασισμένη στο καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο κυκλικής οικονομίας.

Γνωρίζετε ότι για να παραχθεί ένα μόνο παιδικό μπλουζάκι εκλύονται στην ατμόσφαιρα 9 κιλά διοξειδίου του άνθρακα και δαπανούνται 1.200 λίτρα νερού; Η βιομηχανία της ένδυσης είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός αποβλήτων για το περιβάλλον, μεγαλύτερος από ότι η βιομηχανία των πλαστικών.

Έτσι, οι ιδρυτές δημιούργησαν την διαδικτυακή πλατφόρμα www.swaplanet.com που έχει ως στόχο να αλλάξει τον τρόπο που διαχειρίζονται οι γονείς τα παιδικά ρούχα που δεν τους χρειάζονται πλέον. Οι γονείς κερδίζουν πίστωση για τα ρούχα που αποστέλλουν στην πλατφόρμα, επιλέγουν νέα ρουχαλάκια που χρειάζονται από περισσότερες από 1.000 μάρκες, εξαργυρώνουν την πίστωση τους και πληρώνουν ένα συμβολικό ποσό, από 1,5 ευρώ έως 6 ευρώ για τις υπηρεσίες της πλατφόρμας. Όσα από τα ρούχα, δεν γίνονται αποδεκτά από την πλατφόρμα δωρίζονται σε οικογένειες που τα έχουν ανάγκη μέσω των συνεργαζόμενων οργανισμών, όπως η Fabric Republic και η Khora Athens, ή πηγαίνουν για ανακύκλωση.

Πηγή: news247.gr